Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 13:14 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Søger en lyd

Hey.
Da jeg er ved at sammenklippe en film, skal jeg bruge en enkel lydeffekt.

I har sikkert set nogle film hvor der bliver skrevet noget hen over billedet (f.eks. sted og tid). Der bruger de en slags computer lyd (bip halløj)...

Nogen der ved hvor jeg kan få fingre i den, gerne i en ordentlig kvalitet
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 13:24 #1
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 13:40 #2
Ja... Men nu skal jeg jo til at søge, og jeg aner ikke hvad man kalder sådan en lyd?
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 13:42 #3
Prøv med "robotsound" "Computersound" "beep" og lidt forskelligt.
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 13:52 #4
Der er ingen effekter på den side, kun udklip af hvad de siger i de forskellige film ..
Avatar billede Beach Mester
26. januar 2003 - 15:52 #5
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det er du mener med bip halløj, men du kan da smutte en tur forbi her:
http://www.flashkit.com/soundfx/Electronic/Beeps/
Der er der da en 24-25 forsk. beeplyde at vælge imellem:-)
Og så det allerbedste... De er alle Public Domain, altså gratis at bruge.

//Beach
Avatar billede totaliorden Nybegynder
26. januar 2003 - 17:26 #6
Æv der var den heller ikke...

Har du aldrig set en film, hvor de skriver noget tekst nede i hjørnet af skærmen?
F.eks. "New York - 17:00 hours" osv. Så mens den skriver, så kommer der sådan en slags computer lyd... En lidt høj tone måske
Avatar billede blyno Praktikant
26. januar 2003 - 17:29 #7
Avatar billede blyno Praktikant
26. januar 2003 - 17:35 #8
Avatar billede blyno Praktikant
26. januar 2003 - 22:57 #9
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. januar 2003 - 09:53 #10
Heller ikke ... Det kan sgu ikke passe det her
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. januar 2003 - 09:55 #11
Hvis i prøver at kigger her: www.kimble.org , og derefter vælger 'Flash site'.
Lige i starten kommer der sådan en lyd, som er nogenlunde det jeg leder efter
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
27. januar 2003 - 10:00 #12
Jeg tror godt, jeg ved hvilken lyd du mener. De bruger den (eller har brugt den) i serien JAG (Interne affærer), når dato/tid/sted skrives nederst på skærmen. Desuden blev det bl.a. brugt i en gammel Amigaspil, K240.
Desværre ved jeg så ikke hvor du kan finde den, men måske nogen kan bruge det her til noget :o)
Avatar billede nixon Juniormester
27. januar 2003 - 10:16 #13
Avatar billede blyno Praktikant
27. januar 2003 - 10:43 #14
Du kan ikke rippe den fra et x-files afsnit ?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. januar 2003 - 10:46 #15
Yes der var den sgu! :)))) - Den skal lige ændres en lille smule, men det tager maks 1 minut. Takker for hjælpen
Avatar billede totaliorden Nybegynder
27. januar 2003 - 10:47 #16
Og det var den her forresten: http://65.24.81.11/sounds/FX/BLEEP1.mp3