Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:23 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

Min computer fryser, når jeg er på nettet!

Mit problem er, at min pc på det sidste er begyndt at fryse, når jeg besøger visse sider på nettet, heriblandt eksperten! Når det sker, kan jeg intet andet gøre end at slukke for hele systemet på hovedafbryderen, hvilket irrriterer mig meget. Der har aldrig været problemer med det før, og jeg mistænker lidt, at det har noget at gøre med, at jeg har anskaffet mig ny mus og nyt keyboard, men ikke ny driver til disse. Jeg bruger stadig de gamle drivere, som fungerer fint, men jeg kan dog ikke se sammenhængen med dette og, at min pc fryser... I hvert fald er det først begyndt at ske efter, jeg har fået musen og keyboardet. Er der nogen, der kan forklare mig, hvad problemet kan være? For det sker alt for ofte til, at det bare kan være en fejl ved Windows. Jeg kører Win Me.
Avatar billede zyco Nybegynder
26. januar 2003 - 00:25 #1
Jeg har haft det samme problem, jeg fik problemet lige efter jeg begyndte at downloade fra KaZaA
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:27 #2
Ja, ok, men jeg har kun brugt Kazaa en eller to gange, og det er flere år siden. Så jeg tvivler på, at det kan være problemet. Har du andre forslag?
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 00:28 #3
Prøv AD-aware:
www.lavasoft.nu
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. januar 2003 - 00:29 #4
har du opdateret windows?
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:30 #5
>fromsej
Jeg har allerede Ad-aware, og scannede min pc igennem for to tre dage siden, men det hjalp ikke.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 00:31 #6
Så kunne det jo være du skulle opdatere de drivere alligevel.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:32 #7
metal hansen>
Nej, men jeg kan ikke se, hvad det skulle hjælpe...For problemet har ikke været der før.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2003 - 00:33 #8
Gennemfør total windows update, opdater også dine applikationer, hvis det ikke hjælper, så prøv at skift dit netkort, et defekt netkort kan sagtens opføre sig på den måde
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:33 #9
>fromsej
Ja, men hvad er sammenhængen med de drivere og det, at min pc fryser? For jeg forstår ikke, hvad det skulle have med hinanden at gøre...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
26. januar 2003 - 00:33 #10
ok - men jeg vil stadig gætte på at det vil hjælpe - og det koster jo altså ikke noget at opdatere..
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2003 - 00:36 #11
Der er sikkert ikke nogen sammenhæng , kun et( lidt ) kvalificeret gæt.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:36 #12
>bufferzone
Mit netkort er der intet i vejen med, men jeg kan da prøve at opdatere windows...
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2003 - 00:38 #13
og det er du heeeelt sikker på, jeg ville prøve at skifte det for at være sikker
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:40 #14
>bufferzone
Ja, det er jeg faktisk 100% sikker på, men måske hjælper det at opdatere windows. Jeg vender tilbage efter det er gjort.
Avatar billede devia Nybegynder
26. januar 2003 - 00:44 #15
Skrot WinME ! :)
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 00:47 #16
>devia
Kalder du det et svar? Ja, jeg har også tænkt mig at skifte, men det har INTET med Me at gøre. For problemet har aldrig været der før, og jeg har nu kørt med Me i over 3 år!
Avatar billede devia Nybegynder
26. januar 2003 - 00:57 #17
Det eneste svar :)

..men on the serious side, er din PC overclocket?
ellers, læg nyeste version af de RIGTIGE drivere på!
Jeg har selv bøvl med keyb/mus på min klaptop indimellem grundet mange skift mellem mange forskellige mærker. Denne fryser dog ikke, men kører også XP. Din Me kan sagten fryse idet den ikke er baseret på en pre-emptive multitasking kerne. Dens memory management er heller ikke noget at råbe hurra for. Dette er bare to af grundene til at de mærkeligste ting i princippet kan vælte din Me omkuld...  Heraf afledt, kom det foregående svar.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 01:01 #18
>devia
Ja, det kunne jeg godt regne ud, jeg er udmærket klar over Me's fejl, men da problemet aldrig har været der før, udleder jeg rent logisk, at problemet ikke skyldes Me's mangler. Deraf min skepsis. Alle mine drivere er opdaterede, undtagen til min mus og keyboard. jeg kan som sagt bare ikke se sammehængen mellem dette og problemet med at den fryser. Jeg ved ikke, hvad der er galt, men jeg tvivler på, at det skyldes Me.
Avatar billede devia Nybegynder
26. januar 2003 - 01:05 #19
Jeg mener naturligvis at du skal opdatere dine drivere til keyb/mus. Sammenhængen som du ikke kan se kan meget vel skyldes Me's mangler.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 01:08 #20
>devia
Jeg tvivler - så kan du ikke forklare, hvorfor Me skulle skabe problemer i forhold til, at jeg stadig kører med de gamle drivere til mus og keyboard?
Avatar billede devia Nybegynder
26. januar 2003 - 01:16 #21
I og med du kører med gamle, måske forkerte, drivere på et OS der kun har en handikappet memory management og process management, kan det sagtens tænkes at disse drivere bliver provokeret af den nye HW i en grad der får dem til at opføre sig utilregneligt. Utilregnelig opførsel i driverne er grundet OS'ets mangler lig med utilregnelig opførsel i OS'et.
Hvis du fortsat ikke kan se sammenhængen så prøv da i det mindste bare at opdatere de drivere.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 01:32 #22
Jeg er nu overbevist om, at intet har med driverne at gøre, da jeg manglede adskillige opdateringer til IE, som jeg ikke var klar over. Derfor vil pointene gå til Metal-Hansen og Bufferzone, da det er deres løsning, der umiddelbart virker som den rigtige. Jeg venter et par dage, og ser, om der skulle opstå problemer igen, og hvis der ikke gør, tildeler jeg dem pointene. For der har aldrig før været problemer på min maskine med forkerte og/ eller uopdaterede drivere, så jeg vil skyde på, at det skyldes de manglende opdateringer til IE. Det vil imiderlertid vise sig i løbet af et par dage.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 01:34 #23
hovsa... jeg mente: "Jeg er nu overbevist om, at DET intet har med driverne at gøre..." og "imidlertidigt". Jeg undskylder. Det er lørdag, og jeg skulle ikke have drukket så meget rødvin til maden.... :)
Avatar billede gribben Nybegynder
26. januar 2003 - 17:50 #24
Jeg har det samme problem med at ME fryser på forskellige netsider, selvom jeg lige har formateret og ALT er up to date også mus og keyboard, så jeg tror heller ikke, det er problemet
Derimod har jeg fundet ud af, at f.eks. DSB indland  bevirker at alt går i stå jeg kan ikke engang slukke på hovedafbryderen efter at alle afbrydermetoder er afprøvet, men må resette.
Det kunne jo være siderne på nettet det er galt med.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 17:56 #25
Jeg tror, du har ret, gribben. Men det underlige er f.eks., at når jeg logger ind på igroups, som jeg har gjort så mange gange før uden problemer, begynder den nu at fryse. Og så vidt jeg kan se, er der ikke blevet ændret noget på igroups. Derfor må det jo også have noget at gøre med min pc og sikkert også Me. Men da Me ikke har skabt sådanne problemer for mig før, må det jo have noget at gøre med et eller andet, jeg har gjort indenfor den seneste tid, men jeg kan ikke se, hvad det skulle være. Forresten er min pc gået ned én gang, siden i går, hvor jeg opdaterede alt, og det var netop på igroups... Så måske er problemet ikke løst endnu.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 17:58 #26
Desuden volder de føromtalte drivere til min nye mus keyboard en del problemer, men jeg tror ikke, det har noget med dette spørgsmål at gøre... Så jeg vil lige oprette et nyt til det.
Avatar billede gribben Nybegynder
26. januar 2003 - 18:53 #27
Har du prøvet at fornatere? og update alle dine programmer?
Derudover kan ens installations CD blive slidt, hvis ikke den opbevares rigtigt.

Jeg havde, inden jeg formaterede, det problem, at jeg ikke kunne logge ind på bl.a Eksperten, én af mine netbanker o.s.v. i det hele taget var min Pc sløv som bare pokker, nu er den som en kåd forårsføl på græs, men altså på visse sider vil den ikke foruden "DSB indland" (de har erkendt, der er problemer med siden, da jeg brokkede mig)Microsofts "Gem mine indstillinger" Det er hvad jeg har mødt indtil nu.
Hvis du mener denne http://www.igroups.dk/ har jeg ingen problemer med at bruge den.
Avatar billede hitengel Praktikant
26. januar 2003 - 19:01 #28
>gribben
Nej, jeg har ikke formateret i meget lang tid, hvilket skyldes, at jeg efterhånden har så meget liggende på min pc, at det vil tage et ondt år at brænde det hele ned på cd-rom'er. Men det er dog min plan at gøre det snarest muligt, men jeg skal dog også lige spare sammen til Xp, da jeg er ved at være godt træt af Me. Alle mine programmer skulle meget gerne være updatede... jeg forstår ikke helt, hvorfor du nævner det med min installations-cd: Har det noget at gøre med, at min pc fryser?
Jeg kan sagtens logge ind på eksperten og min netbank, selvom det er hændt, at den også frøs én gang, da jeg var på eksperten. På igroups opstår problemet først, når den loader min group. Jeg forstår heller ikke helt det med "Microsofts "Gem mine indstillinger"... Hvad mener du med det?
Avatar billede gribben Nybegynder
26. januar 2003 - 19:39 #29
CD-rom er ikke uforgængelige, hvis de bliver opbevaret forkert, sollys, for varmt, fedtede fingre, cola o.s.v, det var det jeg mente.
Hvis jeg så må give dig et godt råd, som jeg selv - af bitter erfaring - følger.
Hver gang der kommer noget nyt på min Pc, fører jeg det over på min brænder med det samme (Denne computer C: - mapper i værktøjslinien, så er det lige til at trække ned på CD-rommen/højreklik - flyt evt. kopier - hos mig  d: drevet) på samme måde med mine e-mail, der bliver eksporteret når de er læst, hvis jeg vil gemme dem.
Alle mine updates/programmer bliver gemt på D-drevet fra starten, så er de lige til at gå til når man formaterer.

Programmer - Microaoft værktøj - guiden gem mine indstillinger . så er du fri for at skulle konfigurere det hele igen, når du har formateret, den gemmer du også på brænderen eller på nettet, det er nemmest på  brænderen.

Har du en e-boks, kan du gemme dine kodeord, adressekartoker (semikolonsepareret), netbank koder, ja hvad du kan finde på, så er de altid til rådighed, uanset om du formaterer eller køber nyt eller er et helt andet sted i verden, og de er der til evig tid, eller til du selv sletter dem. De fleste netbanker tilbyder det, men eller kan du gå ind på http://www.e-boks.dk/, der kan du bestillet en adgangskode. Der er virkelig muligheder der. (nej, jeg er ikke ansat)

Nå, men med hensyn til formatering, gør det jævnligt (kommer selvfølgelig an på hvor meget du læsser ind og ud), du får så ryddet op i alle de filstumper/vraggods, som alle programmer efterlade, hvilket er umuligt at fjerne helt selv om man følger procedure. Så har du en kåd Pc igen og det behåver ikke tage sååå lang tid, når bare du trækker det ned i stedet for at gå den hårde vej.
Jeg håber, det vil hjælpe dig ellers skriv igen.

Jeg forsår godt du vil spare sammen til et  nyt styresystem, det er jeg også i gang med, men jeg vil vente til sommer/efteråret, da kommer er et nyt.
Avatar billede hitengel Praktikant
27. januar 2003 - 00:41 #30
Tak for tippene, gribben. Jeg er lige kommet i tanke, om at problemet med, at den fryser - hvilket den nu har gjort 4 gange i dag, så problemet er nok ikke løst - måske har noget at gøre med en ny driver til mit grafikkort, som jeg installerede fra Unreal Tournament 2003 for lidt over en uge siden...! Siden da har der nemlig været problemer, nu hvor jeg tænker mig om. Er der nogen af jer, der kender til denne driver, for jeg er nemlig ikke selv særligt meget inde i det med grafikkort. Jeg ved, at der er tale om en NVIDIA-driver, og jeg burde jo nok have tænkt mig om, inden jeg installerede den, men jeg havde lige købt spillet, og kunne ikke vente med at prøve det. Kan dette være problemet?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. januar 2003 - 01:10 #31
http://www.tweak.dk/nvidia.php prøv Detonator 30.82  (Officiel WHQL)
Avatar billede hitengel Praktikant
27. januar 2003 - 17:47 #32
Ok, og den er du sikker på virker bedre end den jeg fik UT 2003-cd-rom'en? Det skal lige siges, at mit grafikkort er et NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro. Jeg har som sagt ikke så meget forstand på, så kan du (metal-hansen) eventuelt ikke sige, om det er grafikkortdriveren fra UT 2003, der er synderen? Og er du sikker på, at denne Detonator 30.82 passer bedst til mit grafikkort og styresystem?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. januar 2003 - 21:37 #33
ja det er jeg sikker på den er.
jeg har kun gode erfaringer med den driver - og har aldrig hørt noget dårligt.
Avatar billede hitengel Praktikant
27. januar 2003 - 22:53 #34
Løsningen har nu vist sig at være at køre en fuldstændig Scandisc på mit primære drev, hvor der da viste sig at være en fejl på Windows, som blev rettet. Efter dette har jeg ikke haft nogle mærkbare problemer, og jeg tror, jeg vil vente med at opdatere driveren til Detonator 30.82, indtil der eventuelt skulle opstå nogle nye problemer. I hvert fald vil jeg fordele pointene efter fortjeneste, idet der har været en del gode forslag, men ikke en egentlig løsningen. Tak for hjælpen!
Avatar billede fromsej Praktikant
27. januar 2003 - 22:56 #35
Takker for points.*S*