Avatar billede rodeguy Nybegynder
25. januar 2003 - 17:07 Der er 4 kommentarer

Internet-værk fejler efter genstart

Her i huset deles en Internetforbindelse - StofaNet - af 2 computere, som begge kører Win2k. Og til dagligt går det ganske godt. De 2 computere kører i netværk via en hub, og kabelmodemmet er installeret på min computer, og kræver således, at min computer er tændt for at jeg og den anden computer kan komme på netværket. Hvis jeg genstarter min computer, ryger den anden naturligvis af netværket, og må vente på at jeg logger på igen. Så langt så godt.

Men så snart jeg har logget på, kan den anden computer IKKE komme på nettet umiddelbart. Vi leger med IP-adresser, og tilføjer disse til Norton Firewall, genstarter i ny og næ begge computere, og pludselig kan den anden computer komme på nettet igen.

Hvad gør vi forkert?
Avatar billede rodeguy Nybegynder
25. januar 2003 - 17:09 #1
Det skal lige siges, at begge computere sagtens kan finde hinanden på lokalnetværket - den anden computer kan blot ikke komme på nettet.
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2003 - 10:56 #2
har du prøvet at være i administration og kigget på routning og remoteaccess om det er aktiveret, samt at internet connection sharing er aktiveret???
Avatar billede rodeguy Nybegynder
26. januar 2003 - 13:49 #3
Deling af Internetforbindelse: Startet og Automatisk.
Remote Access (+Auto) Connection Manager: Startet og Manuelt
Routing and Remote Access: Ikke startet og deaktiveret

Men da den anden computer blev startet her til morgen, kom den på uden problemer, og uden jeg havde ændret på noget!!
Avatar billede serverservice Praktikant
20. februar 2003 - 22:24 #4
Jeg har selv oprettet et spørgsmål der ligner:
http://www.eksperten.dk/spm/319117    Jeg har samme problemer med at det er ustabilt og laaaaaaaangsomt. du skal måske finde en anden løsning. Kan begge pcér ikke tilsluttes modem?evt den ene via usb?.
Du kan også share den via switchen, og dele flere protocoller en til Inet og een til Lan.