Avatar billede lone.j Nybegynder
25. januar 2003 - 16:18 Der er 21 kommentarer

Hvorfor kan man ikke opdatere med Windows 2000 service pack 3 i ?

Hej
Jeg har windows 2000 og office 2ooo i min computer.
0g har opdateret med windows 2000 service pack 3.
Men nu kan jeg ikke opdatere via Windows opdatering, det bliver hentet ned men kan ikke installeres.
Er der nogen som har en god forklaring på dette ???
Hilsen
lone.j
Avatar billede fortes Nybegynder
25. januar 2003 - 16:25 #1
dumt spørgsmål, men er du logget på som admin?
Avatar billede lone.j Nybegynder
25. januar 2003 - 16:35 #2
ja,det gør jeg altid når at jeg skal opdatere eller installere nye programer.
Avatar billede erp Nybegynder
26. januar 2003 - 00:52 #3
Hvilken fejlmelding får du?
Avatar billede lone.j Nybegynder
26. januar 2003 - 11:34 #4
Den skriver at det ikke lykkedes at installere emnet.
Men når service pack 3 ikke er i, så er der ingen problemer.
Avatar billede a_schack Nybegynder
27. januar 2003 - 17:12 #5
Hvis det er opdatering 810649 er det fordi MS har leveret den tyske udgave under "dansk flag" og den således ikke kan installeres på danske systemer.
Avatar billede lone.j Nybegynder
27. januar 2003 - 17:32 #6
Det er alle slags Windows opdateringer som ikke bliver installeret, når service pakke 3 er i computeren.
Avatar billede a_schack Nybegynder
27. januar 2003 - 18:01 #7
Bruger du Windows Update? Prøv at kigge systemloggen igennem og se hvad fejlen er...
Avatar billede lone.j Nybegynder
27. januar 2003 - 18:24 #8
ja jeg bruger Windows update og i loggen kan man ikke se noget.
jeg har haft hjælp til at gå det hele igennem.
Først troede jeg at jeg havde installeret Windows service pack 3 forkert og tog den så ud igen. Og fik så hjælp til at installere den igen.
Men intet hjalp.
Avatar billede a_schack Nybegynder
27. januar 2003 - 18:39 #9
Det virker mærkeligt. Når den fejler plejer den at skrive en fejl i loggen. Du kan evt. prøve at installere en af patchene manuelt; søg efter en af filerne, der skulle installeres (har samme navn som fejlrettelsen, eks. Q324929) og kør den...
Avatar billede lone.j Nybegynder
27. januar 2003 - 18:49 #10
Hvis du mener at jeg skal finde dem i loggen og prøve derfra , så har jeg prøvet dette.
Jeg har også prøvet at gentage installationen vil det afsnit hvor der står at det ikke er lykkedes og at man kan prøve.
Avatar billede itognet Nybegynder
27. januar 2003 - 20:21 #11
OK - jeg har selv haft lignende problemmer. Jeg er ikke helt sikker på hvordan Windows Update fungerer. Men jeg mener at første gang man er der med en maskine, så overfører den nogle maskin oplysninger somehow. Man kan dermed så blive "låst" ude fra Windows update og selvom man installerer om vil den ikke virke.

Jeg brugte så en del tid og fandt frem til dette, håber det kan bruges:

Use Windows Update Without Registration (Windows 98/Me/2000/XP) Popular

This tweak can be easily applied using WinGuides Tweak Manager. Download Now!
Windows Update is a useful feature but to ensure your privacy you may not want to register your personal details before being able to use it. With this tip you can bypass the registration process.
Open your registry and find the key below for your Windows version.
Windows 2000 and XP
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion]
Windows 98 and Me
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion]
Create a new string value called 'RegDone', or modify the existing value, to equal '1'.
Check that the key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Welcome\RegWiz] exists, if it doesn't then create a new key.
Next time you run Windows Update it should not ask you to complete the registration process.
Note: This will not bypass Windows XP product activation which is compulsory on all consumer versions of Windows XP Home and Professional.
Avatar billede lone.j Nybegynder
27. januar 2003 - 21:21 #12
jeg vil vise dette til ham om hjælper mig, da jeg ikke helt forstår det du skriver ( jeg er kun på alm.bruger, hvad angår disse ting) og vender snart tilbage.
Indtil vidre tak til jer alle.
Avatar billede lone.j Nybegynder
27. januar 2003 - 22:51 #13
jeg har nu snakket med ham som har installeret min computer og det som ITOGNET har skrevet kan jeg desværre ikke bruge.
Da Windows Update fungerer fint når jeg IKKE har installeret Windows 2000 service Pack 3, hvis jeg af-installerer den, så kan jeg sagtens hente og installerer de andre ting som der er.
Men jeg har vel brug for service pack 3, siden den er der.
Så det er vel ikke godt helt at undlade den ??
Avatar billede itognet Nybegynder
27. januar 2003 - 23:07 #14
Jeg havde forstillet mig at I hentede SP3 ned og installerede denne. Derefter bruge ovenstående til at rette Windows update på plads.

Det er ikke noget krav at lægge SP på computere, men af bl.a sikkerhedsmæssige årsager er det en god ide. Dog hvis det skaber problemer, lad være :)
Avatar billede lone.j Nybegynder
28. januar 2003 - 15:59 #15
jeg vender tilbage når min hjælper har kigget på det
Avatar billede lone.j Nybegynder
30. januar 2003 - 18:09 #16
Jeg har service SP3 installeret, men min hjælper mener ikke at det er en brugbar løsning at rette i windows update.
Men hvis jeg af-installerer SP3, hvad så med de Pre-SP4 opdateringer som er begyndt at komme. Kan de så komme i hvis jeg ikke har SP3 ???
Jeg/vi håber at der kommer en lidt bedre løsning.
( jeg har gemt det du har skrevet, på papir )
Avatar billede erp Nybegynder
04. februar 2003 - 01:28 #17
Der er nævnt noget om logger ovenstående, men jeg håber du er klar over at Windows update (Hvis du benytter den update agent der er i systemet, og ikke mener via Windowsupdate websitet) benytter/skriver i flg. file: C:\WINDOWS\Windows Update.log
Heri kan du måske finde forklaringen.
Mvh Eric.
Avatar billede j.per Nybegynder
04. februar 2003 - 09:53 #18
Jeg har også haft problemer med det.. Så jeg prøvede at hænte hele filen som netværks installation.. de skrev at filen fyldte 124Mb men den jeg fik ned fylte kun ca 90Mb.. Den skrev også når jeg åbnede den at det ikke var en Win32 program.. :( Så jeg gik ud på Google.com og søgte på det fil navn som jeg havde fået ned fra Små Blød's (MicroSoft) hjemmeside.. Og så hæntede jeg filen fra en af de server jeg kunde finde.. Så fil jeg hele filen på 124Mb.. så vil den installere..
Prøv det..
MvH Per..
Avatar billede lone.j Nybegynder
04. februar 2003 - 15:12 #19
Det er lige meget om jeg går lige meget om jeg opdaterer via automatisk opdatering eller om jeg går via Start-windows update . Der er intet som lykkedes.
I loggen skriver den bare at det ikke lykkedes.

jeg vil vise jeres svar til hjælper og vender så tilbage.
Avatar billede erp Nybegynder
05. februar 2003 - 17:29 #20
har du checket C:\WINDOWS\Windows Update.log ?
Avatar billede lone.j Nybegynder
15. februar 2003 - 22:52 #21
Hej
Jeg har prøvet alt havd i har foreslået, men intet har desværre virket eller givet et svar.
Men min hjælper har lagt min computer helt ned (tømt for programmer) og installeret den på ny, men på en mere fuldstændig måde (ikke alt var taget med fra foretningens side) og i en anden række følge (først mus,tastatur,printer , osv og så Windows 2000 og derefter Office 2000).
Og nu virker det, hvorfor ved jeg ikke.
Men jeg vil sige tusind tak for jeres hjælp.
Det er dejligt at man kan spørge jer, da dette her er uden for min viden. ( det har muligvis været besværligt for jer at jeg har skulde spørge min hjælper, men jeg håber at det går)
Med mange tak.
lone.j