Avatar billede klas Juniormester
29. oktober 2000 - 22:27 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Pc hakker . .

Heysa,

Min computer er begyndt at hakke . .  Det er ikk enoget der sker hele tiden . . men ligepludseligt kommer det bare . .fx. mens jeg spiller red alert 2 eller bruger winamp . . . . hvorfor ?  Jeg har for nylig proppet lidt ekstra ram i maskinen . . er det mon dem ?  nogle gange lader de ellers til at virke fint nok . .scannede lige 28 billeder ind på een gang uden de mindste problemer .. det plejede jeg ikke at kunne gøre før jeg fik flere ram . .
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:28 #1
Red Alert 2??

Hvor har du det fra? Hvornår er det udkommet?
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:34 #2
Hvad mener du når du skriver \"begyndt at hakke\"

er det windows der låser eller hvad. ;)
Avatar billede lens Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:36 #3
Det er vel meget generelt at de fleste computere begynder at hakke når der er flere/for mange ting åbne. Jeg har i hvertfald aldrig oplevet en pc som aldrig hakkede!
Avatar billede klas Juniormester
29. oktober 2000 - 22:49 #4
Den fryser ikke . .det har jeg tidliger haft problemer med . .men det lader til at være forsvundet efter der kom flere ram i . . Den hakker på en sådanne måde at det lyder som om man scrather en plade eller ligende . . for at kører videre igen lidt efter . . når jeg spiller går den det bare en gang imellem .. det kan være når man flytter musen eller ligende . .JEg har kørt det samme spil i større opløsning og bedre grafik uden at det kommer . . . det er lidt forskelligt ..

red alert 2 udkom i torsdags
Avatar billede klas Juniormester
29. oktober 2000 - 22:51 #5
I starten genstartede jeg computeren får at være sikker på at den var helt \"frisk\" . . så lukkede jeg alle små programmer som virus scanner og alt det andet crap der kører i baggrunden . .Så er der massere af recurcer . . men det kan stadig komme . ..
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:53 #6
når ja, jeg læste det som (at hagge en pcer) ;)

så er det nok swapfilen der gør at det hakker, prøv at setille på swapfilen (hvis du har 128Mb RAN setter du swapfilen minum til 128Mb)
Avatar billede klas Juniormester
29. oktober 2000 - 22:58 #7
Jeg har 224 mb ram .. swapfilen er ifølge Norton system doctor lige nu på 127 mb  . den er nogle gange på 70 og nogle gange på 140 mb . .

Norton system doctor er forresten også lige blevet instaleret på computeren ..  men det har jeg jo prøvet at lukke ned når jeg spiller ..  kan den være skyld i det ?  har brugt det før uden problemer
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:02 #8
ja Norton system doctor stiller på windows
settings og mener at nogle ting kan settes ned.
så andre ting køre beder.
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:08 #9
det kan være at Norton system doctor har stillet på dit grafikkort.
Avatar billede klas Juniormester
29. oktober 2000 - 23:12 #10
hmm . .prøver at fjerne det igen . . . men den har nu kørt bedre siden jeg instalerede det . . den plejer at crashe .. men det har den ikke gjort ..
Avatar billede klas Juniormester
29. oktober 2000 - 23:14 #11
det kunne den godt finde på :)  men hvorfor brokker winamp sig så også ?  mit cd\'rom drev kan også være skyld i det . . det er sq for gammelt
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:19 #12
det kan være at Norton system doctor har stillet på dit lydkort.

hvis du uninstalere Norton system doctor er det ikke sikkert den stiller windows settings tilbage, og dit problem er ikke løst.
Avatar billede sjh Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:23 #13
der er også buffer på et lydkort men det ved jeg ikke hvor man stiller, men det gør Norton system doctor sikkert. ;)
Avatar billede petercheckland Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:36 #14
Hey Mand...Hvorfor fanden hedder dette site for eksperten?... Jeg kan spørge folk på gaden, der kan komme med bedre bud end det folk kommer med her... ;-)

Svar dog på mandens (eller kvindens) spørgsmål istedet for at sidde og lukke crap ud hele tiden.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2000 - 01:16 #15
Det norton er noget farlig noget at lade pille ved tingende, Tit kan sådanne multiprogrammer ikke regne den rigtig ud, og der går mere ged i tingende en de går bedre. Hvis man bruger programmer til at løse sådanne opgaver med, så brug de programmer , som kun løser enkelte funktioner hver for sig, de kan tit gøre tingende meget bedre. Man kan være heldig med norton, men når det så er sket, skal man sørge for at afinstallere disse programmer, for de tager en del kapasitet fra CPU\'en blot ved deres tilstædeværelse.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2000 - 03:47 #16
kharder -> Norton System Doctor (Norton Utilities) er da ikke farlig. Bruger du/kender du det, ellers pas på med at dømme! Man skal selvfølgelig bare vide hvad man har med at gøre. Jeg har brugt programmet siden sidste jul, hvor jeg fik det i gave. Endvidere bruger jeg Registry Cleaner 2.0.1.6 (regcln.exe - ikke at forveksle med Microsofts util af næsten samme navn) Freeware på  http://www.nit.mk.ua
Der findes sikkert mange lignende utils, men med disse to holder jeg min reg.database \"ren\" for døde links og andet snavs, og selv min aldrende 200MHz Pentium mmx med 64Mb Ram går sjældent i de berygte \"blå skærm\" eller chrasher eller hakker. Man skal vedligeholde sit system, og ikke formatere i tide og utide, som alt for mange har som standardråd på Eksperten ;-o). Det har du dog ikke skrevet her, tak for det.
halifax
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 08:40 #17
Det kan være flere årsager til at en PC\'er begynder at hakke. Som oftest er det software fejl.

1. Tjek om du ved en fejl har indstalleret et eller andet der kører i bagrunden.
2. Når din computer er friskt opstartet skal den i yde evne ligge omkring de 80% og ikke under 70%. Ligger den under 70%, er det noget software der bruger for mange resurcer, og det tror jeg ikke du har behov for. (Ikke lige efter en opstart)
3. Beskadigede drivere kan lave meget bøwl, specielt i områder hvor man mindst regner med dette. Tjek driverne ud til grafikkort, netkort, lydkort og andre enheder som mere eller mindre kan køre samtidigt med at PC\'en er i gang.
4. En BIOS opdatering kan af og til gøre underværker.
5. Et beskadiget stykke hardware kan være skyld i små uheld. Dette kunne være et dårligt netkort, en halvdefekt harddisk og lign.

Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2000 - 09:15 #18
Forstår mig nu ret halifax, men den måde norton præsentere sine produkter på gør, at mange installere dem og lader dem uden kretik lave de ændringer, som disse programmer foreslår. Det er klart, at for dem der har tjek på disse ting, ved de godt hvornår man skal stoppe. Jeg har for sjov ladet netop ladet Norton Utilities gennemføre alle sine foreslået ændringer, og det var just ikke en særlig hurtig og stsabil program afvikling, som jeg opnåede med det.

Jeg var engang udsat for, at windows defrag nægtede at defragmentere min hardisk efter, at  NU havde  \"Fikse\" mit system. Fik det først på plads efter en reetablering af systemet.

Jeg finder programmet Bigfix mere interessant, da man med dette program for konkrete download og informationssite omkirng de problemer, som programmet finder under vejs på ens PC\'er. Det er til at forstå. Her skal man heller ikke bare følge anvisningerne og rette løs. Jeg har dog oplevet mange gange, at når der er problemer med programafviklingen, så er bixfix dukket frem med et foreslag, som i mange tilfælde har afhjulpet problemet.

Det er da godt, hvis du halifax har haft en positiv oplevelse med Norton Utilities.

Jeg må nok tilstå at de bedste erfaringer med at løse opståede problemer med genstridige programmer har været, hvis ikke man kan løse problemet ved at sysle lidt med programmet, så er et frisk image  også en installation af det aktuelle program. Et fejlfrit installeret image det er bare sagen. Grundinstallation og driver skal virke optimalt fra starten af , når man har alle de alm. gængse programmer, som man bruger i det daglige installeret.

Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:07 #19
khader -> enig i dine betragtninger om at bruge et image program.
Har du et link til bigfix, så det kan afprøves? På forhånd tak.
halifax
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:58 #20
Sæt din Swapfil til en fast størrelse som er ca. 1,5 - 2,5 x din fysiske hukommelse.

Indstil Windows til at køre uden swapfil.
Kør scandisk uden fejl
Defragmenter din harddisk
Slå swapfil til igen, og sæt min size og max size til det samme.

Hvis du bruger win9x, så stil din maskine til at køre som netværksserver.

Læg mærke til, om nogle af dine IDE enheder kører når maskinen hakker. Blinker harddisklampen, spinner cdromdrevet op, eller lyder det som om drevet \"Skøjter\" rundt på cd\'en...

Prøv evt. at op/nedgradere din IDE driver.
Avatar billede klas Juniormester
30. oktober 2000 - 23:31 #21
prøver mig frem  :)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 00:10 #22
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 00:11 #23
Med det program er det så dejlig let at kikke på hvilke mangler det finder. Man bestemmer selv om man vil rette dem eller ej.
Avatar billede klas Juniormester
31. oktober 2000 - 00:12 #24
ok . . det kunne norton også . . men jeg har fjernet det  :)