Avatar billede thedude22 Nybegynder
25. januar 2003 - 13:54 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af domæne

Jeg vil lige høre om der er nogle som har en lille guide til hvordan jeg får lavet min egen server/domæne uden at skulle betale for det. Jeg skal kun bruge det til min webside.
Jeg kører Windows XP Pro.

hjælp
Avatar billede zyco Nybegynder
25. januar 2003 - 13:56 #1
Du kan ikke oprette et domæne som hedder www.ditnavn.dk på din egen computer
Avatar billede zyco Nybegynder
25. januar 2003 - 13:57 #2
man du kan godt oprette det så det hedder http://213.235.456.23/ eller hva dit ip er
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2003 - 14:00 #3
Som zyco siger, kan du ikke få dit eget .dk gratis.. Men du opstile en server så den for din IP, som adr. og derefter kan du få et .tk gratis ? Er det noget ? For så kan jeg godt hjælpe dig ?
Avatar billede pmadsen Nybegynder
25. januar 2003 - 14:09 #4
Hej Dude

Prøv at læse denne artikle og se om det er noget der kan hjælpe dig ??
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3625&SegmentID=13131

Gratis domænenavn hos DynDNS
http://www.dyndns.org/

Bruger selv e-smith
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3500&SegmentID=12956

mvh. pmadsen
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:13 #5
jeg kan få et knald godt tilbud til dig hvis du altså ville betale lidt for det... men så er det også super...

Produkter Micro-30 Micro-50 Micro-100 Micro-Mail

    Server plads  30Mb 50Mb 100Mb 100Mb
    ASP --- Ja Ja ---
    PHP --- Ja Ja ---
    Access --- Ja Ja ---
    MySql --- Ja Ja ---
    FTP Ja Ja Ja ---
    MailKonto 10 20 30 50
    MailAdmin Ja Ja Ja Ja
    WebMail --- Ja Ja Ja
    MailListe *  --- --- Ja Ja
    Backup (dagligt)  Ja Ja Ja ja
    Subdomains (5)  --- --- Ja ---
    Statistik --- --- Ja ---

    Oprettelse 50kr 50kr 0kr 50kr
    Pris pr.md 10kr 20kr 30kr 12,5kr
    Pris pr.år 120kr 240kr 360kr 150kr

Priserne er ekskl.moms
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:16 #6
den store er på 100MB og koster 450kr om året efter første år... hvis du så skal havde dit eget donæme name mener jeg det er omkring 700kr i alt for første år..

www.det-du-vil-hedde.dk
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2003 - 14:16 #7
Jeg tror ikke at den kære mand, vil installere endnu et styresystem (som e-smith).. Men dyndns er kanon godt... Men hvis han har en fast IP så er det da nemmere at installere Apache og få et .tk domæne til at pege på den..
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2003 - 14:18 #8
Så er b-one eller Cliche da bedre..
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:19 #9
og så er det en super god statistik som man for til råddighed... hvor man kan se ALT lige fra ip til hvad sidder og hvor lang tid de har været inden på din side...

og du kan få hjælp selv kl 23:00 om aften...
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2003 - 14:20 #10
Hvad er det for et firma ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:20 #11
jeg har selv lige skiftet der til og er kanon til freds da jeg kan få hjælp hele døgnet rundt
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:20 #12
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2003 - 14:25 #13
Vi kan jo høre hvad thedude22 har at sige. Hvis han har noget ?!
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:27 #14
hvem er det???
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:27 #15
nå ja ham der har spørgsmålet
Avatar billede varmeskud Praktikant
25. januar 2003 - 14:33 #16
men huske lige thedude22 og sig hvis du benytter dig af http://www.micropage.dk/ til mig
Avatar billede thedude22 Nybegynder
25. januar 2003 - 14:47 #17
Jeg er ikke så meget inde i domæner og programmerne til servere endnu, men det er vel til at lære. Nu har jeg ikke så meget tid til opsætningen endnu da jeg er igang med et filmprojekt, sååå. Men det var da meget godt at få opklaret om man kunne sætte sit eget domæne op gratis. Sååå
Avatar billede jacob_m Nybegynder
25. januar 2003 - 15:05 #18
OK... Her er en række links til brug:

Apache (selve serveren: http://www.apache.org
og hjælp til apache er her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/

Gratis .tk domæne: http://www.dot.tk/ Og det er meget nemt..

Her kan du se din IP (adr. til serveren): http://www.minip.dk/

Og hvis du har problemmer så abre mail på jacob@greyz.dk..
Avatar billede jpv Nybegynder
26. januar 2003 - 01:31 #19
Prøv og se om du kan få 2 DNS server til at pege på dig. Det er en service som nogle webhotel udbyder tilbyder. Det er så ikke gratis, men det kan bliver billgere end et stort webhotel
Avatar billede jpv Nybegynder
26. januar 2003 - 01:31 #20
Skulle engentlig være et svar