Avatar billede knud35 Nybegynder
29. oktober 2000 - 21:16 Der er 12 kommentarer

harddisk pro

jeg har en lab-tob, hvor jeg ikke kan finde harddisken.... Der har før været installeret dbl. space på maskinen, i biosen kan jeg ikke få lov til at vælge harddisken......
Er der nogen der kender et godt program til at finde en harddisk med, og hvor kan man downloade det......

P.S det skal kun fylde 1.44 mb...
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:18 #1
Sæt en bootdisk i maskinen og kør fdisk når du har startet op, det skulle gøre det (du kan bruge en win98 startdisk som bootdisk.
Avatar billede knud35 Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:29 #2
så kommer computer med en den error som siger
- Der er ingen tilgængelige harddiske

så hvad skal jeg så gører.....
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:32 #3
Har du kørt med maskinen før nu ? er den bare formateret ? Hvilket OS har du benyttet før ?
Avatar billede knud35 Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:36 #4
nej jeg har ikke kørt med maskine før......
man kan ikke komme i kontakt med C: drevet??
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:42 #5
når nu det er en laptop, så prøv lige at sikre at HD\'en sidder godt fast og har fuld forbindelse... det kan ske at disken rystes løs fra stikket.
Avatar billede knud35 Nybegynder
29. oktober 2000 - 22:43 #6
hd er en interdisk......
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. oktober 2000 - 23:22 #7
jeps...de kan rystes løse (har dårlige erfaringer med at det har været problemet med en del Scumpaq\'er)
Avatar billede powell Nybegynder
30. oktober 2000 - 09:06 #8
Hvis den ikke er løs, vil jeg næsten sige at disken er defekt.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
30. oktober 2000 - 21:28 #9
>>powell, lyder nok så rigtigt, men der er jo flere muligheder... løsforbindelse, fejlslået bios update (der så har dræbt HD detection) og den hyppigste, en løs disk...
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 08:37 #10
tigerdyr -> Jamen du har fuldstændig ret. Dog er det mest normalt at en løsforbindelse opstår, enten i ledninger eller mellem de forskellige print, det kommer an på om det er F.eks en Compaq, da er det hypigst en løs ledning, derimod en IBM, så kan det være i de stik som forbinder printene der er et problem. DEL, har jkeg kun set defekte harddiske i (indtil videre).

Hviste du at en harddisk kun er designet til at klare et frit fald på ca 15 cm. spooky. Meget mere skal det ikke til for at ødelægge læsehovedet på disken. Og i en bærbar er nok det svageste punkt harddisk og derefter skærmen.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:44 #11
Jeps, jeg var godt klar over at bærbare ikke er designet til ret meget fysisk belastning...
Og mine erfaringer er rendyrket fra Scumpaq
Avatar billede powell Nybegynder
31. oktober 2000 - 14:48 #12
Tigerdyr -> Oh you lucky bastard... Compaq er nem i forhold til IBM... Sidste gang jeg havde fingrende i en havde jeg 12 print og 75 skruer. Hvor skruerne alle var forskellige, da er Compaq altså noget nemmere. (Ja jeg ved at deres nye serier kan være bøwlede, men stadig intet i forhold til andre mærker)