Avatar billede thormand Nybegynder
24. januar 2003 - 20:38 Der er 3 kommentarer

Realplayer video streaming gemmes som fil til offline brug

!! Stort Problem !! Hvordan får jeg gemt en RealPlayer streaming video som vider film til senere brug, der må existere en grabber af en eller anden slags, ofte er disse Realplayer stream kun på hjemmesiderne i kort tid, og jeg ønsker at have dem i arkiv,  !!..HVORDAN..!! gør jeg hvilket grabber/snabber software skal jeg bruge,,, ??

Tak
Avatar billede bentn Nybegynder
24. januar 2003 - 20:45 #1
Søg på eksperten,- emnet har været omtalt før
Avatar billede olst Nybegynder
01. marts 2003 - 10:42 #2
Der er jo en mening med, at videoen ikke skal kunne downloades - det er for at beskytte ophavsretten.

Og hvis du vha. en applikation søger at omgå beskyttelsen, overtræder du loven.

Det samme gør den der måtte hjælpe dig med at finde en løsning. Så dit indlæg krænker sikkert også regelsættet her på sitet.
Avatar billede olst Nybegynder
01. marts 2003 - 10:49 #3
Jeg glemte i farten, at hvis du kopierer videomaterialet analogt - altså populært sagt "indspiller" det - er der ikke tale om en overtrædelse af loven.

Det samme gælder hvis du "optager" en lejet eller lånt DVD-film på din computer, mens du ser den via din DVD-afspiller. Du overtræder først loven, når du går ind og ripper - og det vil de fleste vel for at bevare kvaliteten.