Avatar billede kirky Nybegynder
24. januar 2003 - 16:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TDC DNS?

Har TDC en funktion, der gør at jeg kan få et navn a la tumpe.adsl.dk, i stedet for min statisk IP adresse? Det ville gøre det en del lettere for andre at finde mig.

Jeg havde engang adsl hos cybercity, og der kan jeg huske at man kunne vælge et navn til sin IP. Jeg har siddet og læst om dyndns.dk og gratisdns.dk. Men jeg kan godt nøjes med et lamt navn fra tdc, hvis det er muligt :)
Avatar billede alrua Nybegynder
24. januar 2003 - 17:12 #1
dunno om man kan få det fra tdc, men www.dyndns.org udbyder servicen helt gratis - også selvom du ikke har fast IP :)
Avatar billede jhpeksp Nybegynder
17. februar 2003 - 19:29 #2
Prøv at se hvad dit ip nummer har af reverse dns (PTR) hos dk-hostmaster.
Gå ind til dk-hostmaster.dk, under Navneservice vælges søgning, Udfyld formularen med dit IP nr. og se hvad den spytter ud.
F.eks. udfyld med 212.54.64.170 og få svaret:
170.64.54.212.in-addr.arpa    86400    PTR    ns000.worldonline.dk
Du har sikkert en lidt mere uinteressant PTR record, men den vil sikkert sende dig ind på din egen maskine hvis du bruger den.

mvh Joakim
Avatar billede kirky Nybegynder
18. marts 2003 - 10:46 #3
lukker og slukker