Avatar billede hkramer Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:55 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Litteratur om ood

Hej

Er der nogen der kender noget rigtigt godt litteratur (dansk/engelsk) om objektorienteret design. UML og sådan noget ?
Eventuelle links til sider om emnet er også velkomne.

</hkramer>
Avatar billede nomiz Nybegynder
29. oktober 2000 - 19:58 #1
</nej>
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
29. oktober 2000 - 20:04 #2
Du kan læse Craig Larmans \'Applying Uml and Patterns\'. Den bliver brugt på datamatiker studiet.
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
29. oktober 2000 - 20:05 #3
Den behandler
OOA
OOD
og OOP i java
Den anvender UML, og har en oversigt over dette
Avatar billede lorx.dk Nybegynder
29. oktober 2000 - 20:08 #4
Hvis du kan vente til i morgen aften, så kan jeg give dig et par urls til at par web sider om emnet - har dem bare ikke lige her
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:42 #6
Der er en bog om UML på dansk der hedder Objekt orienteret analyse & Design. Den er udkommet fra forlaget Marko og skrevet af fire danskere der har udviklet metoden de skriver. Den er god og bliver brugt på Datamatikeruddannelsen.

Morten
Avatar billede hkramer Nybegynder
31. oktober 2000 - 16:17 #7
Jeg takker for svarene. Det skal nok hjælpe mig videre.

</hkramer>