Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:44 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Grafikken kommer ikke...

Hejza...
Jeg har stadigvæk problemer med mit tv-out kabel, jeg har tilsluttet det og billedet kommer da frem på Tv-et, men ingen farver....Jeg har prøvet Tv-Tool 6.5, men den siger, at den ikke kan finde noget chipset i mit grafikkort, når jeg starter programmet !!!
HJÆLP mig.....

P.S. Det er et Palit Daytona GeForce 4 TI 4200 AGP 8x m. Tv-out !
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 13:46 #1
du skal bruge en svhs->composite converter..
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. januar 2003 - 13:47 #2
Eller indstil programmet til PAL ..
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:50 #3
Hvor får man SVHS-> composite converter henne ?
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:50 #4
Har indstillet programmet til PAL !!!
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 13:51 #5
finder et... 2.sek
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:52 #6
Det' bare i orden !!!
Avatar billede totaliorden Nybegynder
24. januar 2003 - 13:52 #7
Hvor skulle jeg vide det fra !!! Skriv det dog så man kan se det !!!
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:53 #8
Hey Totaliorden !  Du slapper lige lidt af....
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 13:53 #9
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:57 #10
Prøver det lige......
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 13:58 #11
Er det dét øverste, eller hvordan ?
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:01 #12
Tag det her... det er det billigste, og det bruger standard phono interface: S-Video/Composit Phono Konvertere (ColorFix)
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:03 #13
Okay.....
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:04 #14
men husk at det ikke er særligt langt, og du derfor skal bruge et phonestik derfra til scart...
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:05 #15
Og du er sikker på, at det passer sammen ? Fordi jeg gider altså ikke købe noget, som ikke kan bruges !!!
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:06 #16
Ja, altså et tv-out kabel ?
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:09 #17
Jeg skal tænke lidt over det, men ellers tak for hjælpen !!!
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:09 #18
det fikser problemet med at fjernsynet ikke kan læse et svhs signal... problemet viser sig ved at billedet kun er i sort hvid, så jeg vil sige at det er det kabel du skal bruge..
Du connector graffikkort til fjernsyn sådan her ik? gfkort->svhs kabel(ligner ps2 i enderne)->(evt scart)->video/fjernsyn
eller hvordan?
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:12 #19
Ja Ja, connector grafikkort til tv med svhs i den ene ende, og scart stik i den anden ende! Hvor indgår den S-Video Composit Phono Converter så ?
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:13 #20
Altså jah...Jeg bruger et SVHS kabel til at forbinde tv'et til grafikkortet !!
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:15 #21
mellem grafikkort og scart(altså uden svhs kabel), dvs du skal bruge et forlænger kabel.. Jeg har aldrig prøvet det øverste, men jeg vil mene at det skal sidde i den en af enderne af svhs kablet..
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:16 #22
med folænger, mener jeg phono...
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:21 #23
Helt præcist hed det: PC DVD kabel (S-VIdeo), men jeg bedte om et Tv-out kabel, ved ikke om det er det rigtige ? Hun sagde, at man forbandt det mellem tv-et med et scart stik i den ene ende, og et S-Video stik og et MiniJack stereo i den anden ende til grafikkortet !!!
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:23 #24
Check lige det her ! Sådan ser det ud...
http://av-connection.com/Default.asp?GroupID=24&ClassID=54
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:25 #25
Forkert link....Undskyld !!!
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:26 #26
problemet, som jeg også har, er at fjernsynet ikke æder svhs, og derfor skal signalet laves om... dette gøres vil hjælp af en af converterne på siden, et såkaldt color fix...
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:27 #27
Prøv det hér:  http://av-connection.com/
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:28 #28
Ka' ikk finde ud af det dér med links....Fuck det !!!
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:28 #29
Har du problmer med at få farve på billedet fra din PC´s TV-udgang?
Så kan det nemlig bare være at det er pga. at dit TV ikke understøtter S-Video signaler gennem scart stikket... Det problem kan nemt fikses med et ColorFix konverter kabel, som findes her. Den mest almindelige er 06-053 (S-Video hun - S-Video han).

Hvis det er et nyere TV og det har mere end en scart indgang, så prøv lige at tilslutte kablet/stikket i en af de andre inden du bestiller, det kan nemlig tit løse problemet.

står lidt længere ned på http://av-connection.com/
Avatar billede tulazz Nybegynder
24. januar 2003 - 14:30 #30
Tak for hjælpen....Her er dine point !!!
Avatar billede chalde Seniormester
24. januar 2003 - 14:31 #31
det var så lidt.. :-)
Avatar billede kimwitt Nybegynder
24. april 2003 - 11:27 #32
Jeg vil bare lige sige tak også, har ikke selv kunne finde nogle steder de solgte sådan en konverter.. Det hjalp lidt at man nu kan bruge TV'et igen til noget ordentligt :-)
Avatar billede mikevds Nybegynder
29. april 2003 - 21:52 #33
Nu har jeg bestilt sådan et ColorFix konverter kabel, og en svhs->composite converter havde jeg i forvejen, så nu må vi håbe det virker. Er der foresten ikke nogle har en løsning på det der med at skulle dirigere en inde ved pc´en mens man selv hvar i stuen
Avatar billede mikevds Nybegynder
29. april 2003 - 21:53 #34
ups forkert forum, sorry