Avatar billede xirb Nybegynder
24. januar 2003 - 12:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bytteskærm nr. 4 fra InfoCare - Viewsonic P95f - ude af fokus?

Jeg har haft en hel del problemermed min Viewsonic P95f, hvorfor jeg har fået den byttet hos Info-Care - indtil flere gange, da der på bytterne har været ridser og andre
fejl.
I dag har jeg så LANGT om længe modtaget *endnu* en ny skærm:

Umiddelbart ser den pæn ud (= der er ingen ridser), men den er meget "gnidret". Dvs. teksten kan være meget svær at læse på visse områder på skærmen.
Når jeg forsøger at indstille det væk med "Focus" i indstillingerne kan man tydeligvis se, at dette har en vis betydning. Desværre ser det bare ud til at være umuligt, at kombinere de to H-Focus og V.Focus, så hele skærmbilledet er "i fokus" (tydeligt) på én gang. Det er som om, at det kun er ét område på skærmen, der kan være det ad gangen..
Fx i Outlook Express kan man ENTEN se mappelisten helt tydeligt ELLER se email-oversigten
tydeligt - ikke begge dele på en gang..

Håber I har nogle gode råd til, om det bare er mig, der er for dårlig til at kombinere de to indstillingsværdier, eller om det virkeligt er lykkedes for mig, at modtage defekt skærm nr. 4 på stribe fra InfoCare.....!?

Jeg ved ikke, om det måske er noget der kan indstilles væk med Convergence eller V.Linearity - jeg kender ikke disse indstillingsmuligheder - gør du??

Tak!
P.s: Jeg kan i øvrigt oplyse, at det IKKE er noget eksternt problem, BNC-kabler, nyt grafikkort, højttalere ER slukkede osv. er skiftet/testet.
Avatar billede hub Nybegynder
24. januar 2003 - 13:13 #1
Jeg har en p90F-går ud fra, at de er stort set identiske. Jeg har ingen problemer med skarphed, men havde lige da jeg fik den (10-12 dage siden) lidt problemer med geometrien. Tricket er, at starte med factory settings-derefter "zoom" og derefter de forskellige indstillinger. Det er ihvertfald sådan jeg har fået min Viewsonic til at stå perfekt..
Avatar billede jakeman Nybegynder
24. januar 2003 - 13:49 #2
prøv lige at opdaterer dine drivere til skærmen fra viewsonics HP!
Avatar billede xirb Nybegynder
24. januar 2003 - 14:23 #3
Jeg kører allerede med de nyeste drivere.. Ellers tak for tippet..
Avatar billede scb Praktikant
24. januar 2003 - 17:01 #4
Det lyder som en defekt eller brugt skærm, hvis den ikke kan fokuseres jævnt over hele skærmen er den enten slidt eller defekt.

Nogle af de helt billige skærme får samme fejl efter ca. ½ år hvis de står tændt konstant.
-SCB
Avatar billede xirb Nybegynder
26. januar 2003 - 10:30 #5
scb>
Det er ellers en meget dyr skærm, og den er kun 1 år og 2 måneder gammel..
Har du en mere teknisk forklaring eller en henvisning til en skriftelig kilde du evt. kan give ?
- For så kan jeg måske bruge det som argument, når jeg i morgen ringer til InfoCare og beder dem sende en anden bytte-skærm i stedet!
Avatar billede scb Praktikant
26. januar 2003 - 11:10 #6
Hvis den ikke kan fokuseres jævnt over hele skærmen, og det ikke er en af de billige tilbudsskærme, så må det helt sikkert være fordi skærmen er defekt.
Men ofte med den slags optiske fejl er der ikke nogen facitliste over hvor slemt det skal være før det er en defekt, da det er forskelligt fra person til person hvor meget man ser det.
-SCB
Avatar billede xirb Nybegynder
28. april 2003 - 19:09 #7
Skærmen var ikke direkte defekt, men havde en bizar default indstilling fra fabrikken. En flik teknikker fra InfoCare hjalp mig - og langt om længe fik jeg løst problemet - med den 5. leverance pr. post fra InfoCare.....
:)
Avatar billede scb Praktikant
28. april 2003 - 19:14 #8
Det var da rart at problemet blev løst, selv om det var en træls fejl, så er det bare at håbe at der ikke bliver noget galt igen, hvis der skal 5 skærme til hver gang.
Tak for point...
-SCB
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester