Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. januar 2003 - 09:43 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af BoinsaiGuiden

Vil i vudere denne side jeg har lavet, f.eks forslag til forbedringer, en karakter på @ 13 skalaen, og jeg vil sætte pris på konstruktiv kritik !

Siden ses bedst i 1024*768 og derover.

Addressen er: htto://www.bonsaiguiden.dk/

Brugernavn: test
Adgangskode: test01

PÅ forhånd tak
Kasper Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 09:45 #1
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 09:45 #2
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. januar 2003 - 09:46 #3
ups undskyld
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
24. januar 2003 - 09:51 #4
Hej.

Pænt design det ser godt ud men, der er jo altid nogle men"er" du skal lige havde lidt mere styr på dine tabeller.

Nogle af dem stikker lidt længere ud end andre.

Din runding oppe ved top banneret og faktisk resten af den streg er ikke sætlig kønt det ødelægger faktisk siden rimelig meget.

Kan godt lide dit brug af logoer osv, det ser meget windows agtigt ud og det kender 90%+ af verdens befolkning jo også så det kan kun blive et brugervenligt hit.

Så lige min standard bemærkning tænk meget over hvad folks forhånd indtryk er, mit var okay rigtig fed idé og designet følger trop som var det en lille hunde hvalp.

Så 10 @ 13, som hurtig kan blive til et 11 vis du lige retter de små fejl som jeg har nævnt her...

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
24. januar 2003 - 09:52 #5
Hmm - jeg vil ikke give en karakter, men et par kommanterer:

Siden er overskuelige, men du udnytter ikke sidebredden fuldt ud - Du anbefaler 1024x768, men alligevel fylder du ud med border, så der ikke bruges mere end 800x600 - hvorfor ikke lave med dynamiske sizing?

Dine meta tags er skrevet i xhtml 1.01 - f.eks. <meta name="author" content="Bonsai Guiden" /> - altså afsluttet med /> men du angiver doc type html 4.01 som afsluttes med >

Det hedder "omfattende site om Bonsai" - ikke "omfattende site omkring Bonsai".
Omkring bruges om geografisk relation - f.eks. de sad omkring bordet.
Avatar billede askeb Nybegynder
24. januar 2003 - 09:58 #6
Kosntruktiv kritik:
Meget hvid side...måske skulle du bruge nogle flere farver. F.ex i menuen og/eller i log ind/personlig menu
Top banneret er meget flot, men hvad har det med bonsai at gøre?
Jeg synes du skal slette rammen foroven under topbanneret..det ser grimt ud...
Når man logger ind står det med lilla på mørkeblå - ikke til at læse...
Meget flot personlig menu, men det er synd den ikke udskiller sig lidt mere fra resten af siden.
- Der er stadig folk med 800x600 px skærme - og jeg kunne forestille mig det også er havemanden der har en for gammel computer :o)

Karakter: 9@13
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2003 - 10:00 #7
Det ser flot ud, mender er nogle grafiske detaljer:

Den sorte ramme omkring brøteksten skulle du fjerne (buerne følger ikke hinanden). Du kan nøjes med en lodret linie mellem brødtekst og menu...

der er et hak i det hvide til højre ca. 1 cm fra banneret

Mht. indhold så kan der godt opstå misforståelse mellem Kom igang og de artikler du har placeret under research. Research lyder ikke som det indeholder noget for nybegyndere...

ellers 9-10@13 :o) (Spændende emne i øvrigt...)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:02 #8
(1) Synes det er en rigtig flot side

(2) Der er tabel fejl et par steder på siden, f.eks. den øverste og nederste del på siden går lidt længere ud i venstre side, end den resterende del.

(3) Synes ikke det er særlig pænt at du i hvert ord begynder med stortbogstav i toppen

(4) For neden på siden, har du en efter min mening stor boks, hvor du skriver at der er copyright etc. Synes du bruger ALT for meget plads til at skrive det, jeg ville f.eks. lave en underside der hedder copy right. Ved at fjerne det fra forsiden, vil du også undgå scroll.

(5) Det er nemt at navigere rundt på siden, især med de små overskrifter punkterne er delt ind under.

(6) Det er en fin intro/velkomst du har lavet

(7) Karakter: 10@13  - jeg er lidt i tvivl om den skal hedde 9^ istedet, men jeg tror godt jeg vil gå op på en ti´er
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
24. januar 2003 - 10:04 #9
He he...

Sjovt nok en håndfuld svar men ingen har nævnt der står "omdateringer" i stedet for "opdateringer"...

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
24. januar 2003 - 10:05 #10
Lige som merchendise <-> merchandise mener jeg det staves men er ikke 1000% sikker.
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2003 - 10:13 #11
tekniskdesigner>> du har ret i begge stavedetaljer :o)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
24. januar 2003 - 10:15 #12
Hej.

Lidt sjovt at man kigger på menuen osv. trykker også på linkene men ligger ikke mærke til stavefejlene overhovedet.

det er lidt grineren.

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
24. januar 2003 - 10:24 #13
Hej igen igen...

uha der er mange stave og gramatik fejl når man først nær læser tror du skal igang med at læse din tekst igennem kig bare her...

Velkommen til Bonsai Guiden området for brugeroprettelse.

Du skal være mindst år **** ??? **** gammel eller over, eller have tilladelse fra dine forældre til at lade dig registrere som bruger her.
Jeg er eller har fået mine forældres tilladelse

(Ved at klikke på ovenstående link, bekræfter du, at du er mindst **** ??? ****
år gammel eller, at du har tilladelse fra dine forældre til at lade dig registrere som bruger her.)

Jeg er under og har ikke mine forældres tilladelse

Prøv lige at læse hele din side igennem det tror jeg er en rigtig god idé det giver og lidt i finishen...

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:34 #14
Hej alle sammen i skal have rigtig mange tak for alle de grundige besvarelser og udtalelser.

Jeg kan efterhånden forstå at jeg lige skal kigge lidt på mine tabeller, og finpudse dem lidt! Og jeg kan da også høre at stregen under logoet nok burde fjernes.

skyttegaard> Grunden til at min bredde ikke er 100% er at jeg godt ville have lidt "luft" på siden og det er derfor der er de borders.

<Snip>

Det hedder "omfattende site om Bonsai" - ikke "omfattende site omkring Bonsai".
Omkring bruges om geografisk relation - f.eks. de sad omkring bordet.

</Snip>

Okey det vidste jeg ikke engang!

askeb > Du har ret i at logoet ikke har særlig meget med bonsai at gøre, det er nok bare mest et natur billede, men jeg overvejer at indsætte en bonsai i det!

<Snip>

og jeg kunne forestille mig det også er havemanden der har en for gammel computer

</Snip>
Hi hi, ja det har du sgu nok ret i, den vej havde jeg ikke lige tænkt!

ladyhawke> Har du nogen ide til hvad jeg skulle kalde "kom igang"? Hvad med instruktion? Og med hensyn til Research så vidste jeg ikke helt hvad man ellers kunne kalde den, kender du evt. nogle danske ord?

jakobclausen> i boksen nederst på siden overvejede jeg også et banner, det er grunden til at den er så stor, men hvis der ikke  kommer noget banner kunne det jo godt tænkes at jeg laver en copyright side.

Og med hensyn til alle stavefejlende kunne det godt være at jeg lige skulle kigge siden igennem engang til, flere af dem havde jeg slet ikke lagt mærke til, selvom flere af dem er i menuen, og jeg var vist ikke den eneste :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:41 #15
kasper_rasmussen  >> Ok, men uanset hvad du finder på at lave der forneden, så pas på at din forside ikke bliver for lang, så der bliver en masse scroll.
En ide ville være at du bare skriver Copyright og så dit navn, og på det laver du så et link til copyright siden, hvor du skriver mere uddybende hvad det betyder.
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2003 - 10:44 #16
"Kom i gang"  kunne være "Brug af site", "Vejledning til site" eller noget i den stil...

Mht Research så ville jeg nok flytte det op lige under navigation (det er nok hvad jeg ville bruge mest tid på alligevel :o)

Måske kunne du kalde det "Om bonsai" i stedet (måske også flytte anmeldelser nederst...) Det kunne også være en ide at inddele artiklerne efter om de er for begyndere, ekspert eller alle...
Avatar billede ladyhawke Novice
24. januar 2003 - 10:45 #17
Det sidste er mest et usability spørgsmål (undskyld - brugervenlighed... ;o)
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. januar 2003 - 10:51 #18
jacobclausen> Jeg kan godt se hvad du mener, jeg burde nok sætte mig ned og skrive lidt mere, og evt. også lavet nogle betingelser for brug af siden.

ladyhawke> Mange tak for dine forslag, "Brug af site" og "Om bonsai" kan jeg egentlig godt lide. Mht menuen og brugervenligheden har du nok ret! De fleste havemænd er jo ikke også it nørder samtidig.
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. januar 2003 - 11:04 #19
hov i har kun fået 6 point hver, og i skulle have haft 30. Hvordan gør jeg sådan at i får resten?
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
24. januar 2003 - 11:09 #20
Det nemmeste er nok at oprette et nyt spørgsmål med teksten "point for spm 309122" - Tildel 120 points til det nye spørgsmål (5x24) - lav et link til det nye spørgsmål her, og så kan vi smide hver et svar, som du så kan give points.
Tak for det i øvrigt.
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. januar 2003 - 11:19 #21
Her er et link hvis i vil have de eksisterende point
http://www.eksperten.dk/spm/309163