Avatar billede cpu Nybegynder
23. januar 2003 - 23:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filoverførsel fra mac til pc

Jeg vil gerne vide om man kan overfører filer fra en mac til en pc over netværk.
Og hvis du gider og forklarer mig hvorfor det er sådan.Hvis det er at man ikke kan...

På forhånd Tak
Avatar billede scoterhansen Nybegynder
23. januar 2003 - 23:36 #1
det er meget enkelt, det kan godt lade sig gøre!
Avatar billede egonspock Seniormester
23. januar 2003 - 23:49 #2
Tja, man kan også køre Outlook på sin Mac på et MS-netværk. En fil er ca. en fil og derfor er det ca. sådan ;-). (Den finte, der gør at man ikke skriver .xxx efter filer på en Mac, gør dog at man skal tænke sig om, når man smider filer frem og tilbage til PC'er) Alt i alt er det er dog blevet meget nemmere efter at MacOSX er kommet til, da det har samme muligheder som andre *nix-systemer for at dele filer med PC'er - bare nemmere. I OSX(10.2) er det så simpelt, at man blot trykker æble-k for at tilslutte sig et windows-fællesdrev og man går blot i det kontrolpanel, der hedder deling for at starte fildeling med windowsmaskiner. Det er Apples udgave af Samba, der gør det så nemt. Man kan også overtage skærmen på nyere windowsmaskiner med Remote Desktop fra Microsoft, hvis det er det man vil. Hvis du vil læse mere kan jeg anbefale http://www.macwindows.com. Hvis du stadig kører OS9 eller tidligere er det som regel nødvendigt med et program som Dave til at skabe kontakten, da disse systemer ikke har samme faciliteter som OSX til det.
Avatar billede fransen Nybegynder
24. januar 2003 - 13:57 #3
..man kan jo også køre en service på pc-en, der er tale om et 'gratis' værktøj fra bill gates kaldet SharePoint.

det kan installeres fra office XP prof. CD-en

tjek siden: http://www.microsoft.com/sharepoint/ for mere information

jeg bruger det og det virker!