Avatar billede cselmann Nybegynder
23. januar 2003 - 22:39 Der er 4 kommentarer

Hvordan gør man ?

Jeg er nybegynder mht. hjemmesider og vil gerne have et par tips/tricks fra eksperter.

Jeg har fundet nogle ting og samlet dem på en side.

1) Hvorledes laver man skygge effekter på tekster og samtidig bruger baggrundsfarven/filen ? Tit er baggrundsfilen jo minimal og ekspanderes i pramgrammeringen!

2) Hvorledes laver man en Tekst og lader den skære igennem en baggrund (Som overskriften på MENU)

3) Hvorledes danner man en skygge effekt på incl. baggrund ? (Se bunden af den lyse tekstboks)

Se: http://users.cybercity.dk/~dsl31041/

Håber nogen kan hjælpe mig på vej !

Carsten
Avatar billede alrua Nybegynder
23. januar 2003 - 22:51 #1
www.html.dk <- læs css-tutorial'en, der står hvordan man laver effekter på tekst :)
De andre ting kan gøres delvist med CSS og ellers med billeder :)

-Alrua
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. januar 2003 - 23:51 #2
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
05. marts 2003 - 20:25 #3
>>cselmann har du fundet noget du kunne bruge
Avatar billede cselmann Nybegynder
05. marts 2003 - 21:12 #4
Jeg syntes ikke jeg fandt løsningen...........

Men tak for hjælpen