Avatar billede novisen Nybegynder
29. oktober 2000 - 16:46 Der er 7 kommentarer

Jeg kan ikke bruge RAS, den siger at den ikke findes

Jeg kan ikke bruge mit modem på en laptop med NT4 SP6 den siger at RAS ikke er tilgængelig, selvom jeg har installeret RAS

???????
Avatar billede nopper Praktikant
29. oktober 2000 - 17:04 #1
Remote Acces Service bruges til opkoble andre computere på ens server.Jeg har en ide om, at du bruger Eicon diva Isdn, for den kommer netop med den fejl, når du første gang installerer modemmet, men den fejl skal du bare ignore og fortsætte med installationen.
Tager jeg feejl.
Avatar billede novisen Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:09 #2
Desværre forkert, jeg bruger et almindeligt 33/Kb internt modem, og det er genkendt og konfigureret af NT, den siger såmænd bare at RAS ikke er tilstede ???, selvom den er installeret.
Men jeg prøver at geninstallere, for at se om det hjælper.

Avatar billede kfischer Nybegynder
10. november 2000 - 17:08 #3
Prøv at gå ind kontrolpanelet, aktiver ikonet services. Stop og start RAS services.
Kan kun anvendes hvis du har installeret RAS, via netværks ikonet i panelet services.
Avatar billede natasha Nybegynder
20. november 2000 - 17:54 #4
Det trick gør NT ind imellem, Prøv at reinstallere RAS, det plejer at virke. Kan du komme ind i Dial-up networking under my computer?
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 03:06 #5
Gå ind i kontrolpanelet Netværk, og ind i fanebladet services. Herinde skulle Remote Access Service meget gerne ligge (Eller adder du den bare).
Sørg for at den står til at lave udgående opkald, og at den indeholder de protokoller du vil bruge.
Og det skulle kunne gøre det :)
Avatar billede lazy Nybegynder
31. december 2000 - 16:56 #6
Desværre virkede igen af forslagene, jeg måtte reinstallere NT4 komplet.
Avatar billede pallepirat Nybegynder
08. januar 2001 - 12:45 #7
Hej novisen

Du skal gå ind i ContolPanel og derefter ind i Network. Herinde skal du sikre dig at TCP/IP protokolen er installeret og herefter skal du (hvis du ikke benytter DHCP Server) angive en IP adresse (f.eks. 192.168.0.1) og en subnetmaske (f.eks. 255.255.255.0) når du har gjort dette genstarter du maskinen. Herefter skal du gå ind det samme sted inde inder RAS og egenskaber og her skal du sætte RAS til at understøtte kun TCP/IP. Genstart maskinen og gå derefter ind i RAS og start den ved at skrive dit Computernavn som Domain.

MVH
Kristian Sørensen
The Wave