Avatar billede mr.cg Nybegynder
23. januar 2003 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

CSV?? Ved ikke hvor dette spørgsmål høre til!!

Hey Jeg har fået en fil i CSV formatet og vil derfor gerne have et program til at åbne denne fil med!
Programmet må helst ikke koste noget og skal være nemt at bruge!

Håber der er en som kan hjælpe mig!
Avatar billede niceday Nybegynder
23. januar 2003 - 18:07 #1
Indeholder den emails?

Så gå ind i det email-program og importer fra filen :-)
Avatar billede niceday Nybegynder
23. januar 2003 - 18:10 #2
I bund og grund er CSV et format filer, som indeholder kommasepereret data, f.eks.

navn;email;alder

Filen kan åbnes med Notepad - eller også importer til Excel :-)
Avatar billede niceday Nybegynder
23. januar 2003 - 18:13 #3
Der skulle naturligvis være komma og ikke semikolon i mit eksempel ... hehe.

Læs mere om formatet og hvordan du importerer og eksporterer:
http://www.creativyst.com/Doc/Articles/CSV/CSV01.htm

Ikke mere spam fra mig - håber du kunne bruge ovenstående :-)
Avatar billede mr.cg Nybegynder
24. januar 2003 - 20:46 #4
Hey ved hva det er for et fil format.
Men ville gerne have et program Specielt til CSV formatet!!
da jeg modtager pris lister i dette format!!

Med et prog af den type kan jeg jo redigere i CSV formatet med en CSV writer eller noget!!
Avatar billede niceday Nybegynder
25. januar 2003 - 19:38 #5
CSV er et bestemt format for en fil, hvori prislister ofte er skerevet- det findes ikke noget bestemt program til at åbne det med, men de fleste økonomisystemer, emailsystemer, sikkerhedskopier af databaser er ofte CSV, fordi formatet at læses af utallige programmer.

Styrken i CSV er at data fra 2 vidt forskellige programmer kan overføres gennem CSV-formatet, ofte ved ar ekspotere i det ene og importere i det andet.

Som sagt kan du se det gennem utallige programmer, prøv f.eks. notepad :-)
Avatar billede mr.cg Nybegynder
25. januar 2003 - 23:30 #6
Oki takker Niceday...

Men oki det der er mit problem er at jeg ved at jeg kan rette min cvs fil kan rettes i Excel.. men jeg har et lille program som kan convertere csv filen til en HTML side hvilket jeg meget godt kunne bruge!

Programmet som kan dette hedder CSVdb... men det kan ikke lide de formulare som Exel bruger ved sammen lægning af data!

Niceday du har scoret 15 poin de kommer når jeg lukket tråden! :))
Avatar billede niceday Nybegynder
26. januar 2003 - 05:44 #7
Det lyder dejligt :-)
Avatar billede mr.cg Nybegynder
19. februar 2003 - 11:06 #8
Lukket!!