Avatar billede mindreklog Nybegynder
23. januar 2003 - 14:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

indsættelse af slave harddisk

Hejsa...

Jeg har lige indsat en ekstra harddisk i min computer. Jeg har XP og min computer fortæller mig at der er fundet ny harddisk og det hele.....Den er vidt inde under enhedshåndteringen som en harddisk, men i stifinder eller under denne computer kan jeg ikke se den?...

Det er ikke en helt ny harddisk der er allerede installeret en masse musik og spil og så videre....Hvad kan være problemet???
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2003 - 14:53 #1
Har du husket at oprette en partition, ellers virker det ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2003 - 14:54 #2
Så ikke det sidste af spørgsmålet, du skal jumpe rigtigt bag på harddisken.
Avatar billede mindreklog Nybegynder
23. januar 2003 - 14:57 #3
Jeg er nu ret sikker på at den er oprettet som slave....
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2003 - 15:19 #4
Prøv at hæge den på den anden IDE, så er det ligemeget, hvordan den er jumpet, hvis den ellers sidder alene.
Avatar billede mindreklog Nybegynder
23. januar 2003 - 15:33 #5
Det er sat på et andet IDE....Og den er markeret som slave....Ved simpelthen ikke hvad der er galt?
Avatar billede mindreklog Nybegynder
23. januar 2003 - 15:58 #6
Hallo - der må da være nogen der ved hvad der er galt?
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2003 - 19:01 #7
Er den alene på kablet?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. januar 2003 - 20:23 #8
Hvis den er fundet af systemet og med det menes både bios og operativsystem samt at du ved der er noget på den i forvejen er det sandsynligvis boot record eller fat tabel der er defekt. Du kan forsøge at redde den ved at bruge fdisk /mbr og håbe der stadig er adgang til dine data. Fdisk findes ikke i XP men hvis du har adgang til en win9x bootdisk er den der. Prøv først at scanne disken for fejl med fuld overfladescanning.
Avatar billede mindreklog Nybegynder
24. marts 2003 - 14:43 #9
tager point retur...
Avatar billede peet-49 Novice
24. marts 2003 - 15:17 #10
kommentat udbedes.
Avatar billede nocol Nybegynder
24. marts 2003 - 15:24 #11
sorry - problemet var at den ene harddisk var en fat32 og den anden...kan jeg ikke lige huske, men det var en anden format - den havde fundet den og til sidst lykkedes det mig af bagveje at komme ind til den harddisk og voerføre dataen....
Avatar billede mindreklog Nybegynder
24. marts 2003 - 15:40 #12
Til peet49 - der er ikke så meget at sige...Det lykkedes ikke og derfor droppede jeg det igen....har dog nu fået filerne overført via først en anden harddisk og derefter til min

Til Nocol - ved ikke helt hvad du snakker om :) - og hvorfor du kommentere det nu - når jeg har accepteret et svar, men nej - det var ikke sådan mit problem skulle løses.
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. april 2003 - 10:47 #13
Du reager ikke på mails så vi prøver her:

mindreklog>> Du bedes forklare dit forhold til brugeren nocol. Her i dette spørgsmål ser det ud som om du har to brugernavne. Det er kun tilladt at havde et brugernavn på eksperten.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede mindreklog Nybegynder
10. april 2003 - 09:58 #14
Hej eagleeye (eksperten??) jeg har ikke modtaget nogle mails - med mindre man har postkasse herinde på eksperten, som jeg ikke er vidende om....

Mit forhold til nocol er rent platonisk - det er en person jeg kender fra den klub jeg spiller I - og så fortalte jeg om nogen af de spørgsmål, som jeg har oprettet - og i sjov har nocol så gået ind og svaret på spm. - jeg skriver dog herinde at det ikke er overensstemmelse mellem hendes svar og mit - så jeg kan ikke helt se hvad dit problem er!!!!!
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. april 2003 - 13:25 #15
Du modtager mail fra eksperten på den mail adrese du har angivet sammen med dit brugernavn. Ok, lukker anmeldelsen igen.
eagleeye / CoAdmin