Avatar billede clannads Nybegynder
29. oktober 2000 - 14:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Password på UNIX-server

Hvorfor kan jeg ikke få et password-script som password.pl til at køre på en UNIX-server?
Avatar billede lojmann Nybegynder
29. oktober 2000 - 15:55 #1
Forklar lige hvad et script er/gør
Avatar billede beaviz Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:31 #2
Hvad sker der når du vil køre det?
Hvad er den øverste linie af scriptet?
Avatar billede clannads Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:32 #3
Det var også mig der fejlformulerede mig. Jeg bruger et .htaccess-script og mine password ligger gemt i en fil ved navn xxx.php3. Det er en hel mappe, der ligger i rodbiblioteket, der skal beskyttes. Min webside ligger i mappen www og det beskyttede område ligger uden for denne. Fejlmeddelelsen er at den ønske URL ikke findes på serveren.
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. oktober 2000 - 19:35 #4
hvis din \"document root\" er sat til at være WWW mappen, så kan du jo ikke accesse mapper som ligger \"før\" den i fil systemet - hvis du forstår?
Avatar billede clannads Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:01 #5
til lojmann - lyder fint  - du får de 60 point - tak for svaret!
Avatar billede clannads Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:01 #6
Det virker lojmann. Giv mig oplysningerne som et svar og du får points\'ne (svært ord)
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:12 #7
hvad?
Avatar billede clannads Nybegynder
31. oktober 2000 - 10:45 #8
Ja jeg kan ikke acceptere dit svar når du skriver det som en \"kommentar\"
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. oktober 2000 - 12:00 #9
Sæ\'fø\'li :)