Avatar billede magii Nybegynder
23. januar 2003 - 13:37 Der er 9 kommentarer

Kan ikke åbne nye templates i Front Page 2000

Hej
Jeg har ikke arbejdet med temaer før og har nu købt/installeret et par nye som jeg gerne vil i gang med.
Ifølge vejledningen for anvendelse af disse temaer skal jeg hente de templates som medfølger, men selvom jeg følger anvisningen: file/ny/websted - kommer intet frem om
templates - hvorfor ikke?

De installerede temaer findes godt nok under formater/temaer.

Håber at i kan hjælpe for jeg har efterhånden brugt megen forgæves tid på dette...

På forhånd tak

Mvh
Magii

/fm
23. januar 2003 - 14:08 #1
Temaer findes ikke under Filer/Ny/Web-sted men som du nævner under Formater/Temaer.

Det der vises under Filer/Ny/Web-sted er skabeloner, og det er noget andet.

Vælg du blot temaet som du beskriver.
Avatar billede magii Nybegynder
23. januar 2003 - 15:06 #2
Det er da muligt, at du foretrækker at kalde det det, men de professionelle kalder det følgende: "FILE/NEW/WEB TEMPLATE" og det er det som jeg har bedt om hjælp til!
Og hvad er forskellen på templates og skabeloner.....?!
Avatar billede hcma Novice
23. januar 2003 - 15:38 #3
Jeg tror du blander det sammen.
Skabeloner/templates ligger rigtigt nok under Filer ->NY  o.s.v.
MEN - Temaer ligger under Formater ->Tema  o.s.v.

Kan du præcisere??
Avatar billede magii Nybegynder
23. januar 2003 - 15:41 #4
Som jeg også skriver "skal jeg hente de templates som medfølger" så hvem der misforstår hvad - det kan vist diskuteres!
23. januar 2003 - 17:03 #5
Med den tone skal du ikke forvente at få meget hjælp her!
Avatar billede eyvind Seniormester
23. januar 2003 - 17:05 #6
Det du har fået af nyt kan være både templates og temaer.
Templates er en sideform (banner, rammer ol.) Temaer er farver skrift lidt fancy osv. Som jeg har forstået. Prøv i hjælp - smart søgning at skrive "templates tema", der er en lille forklaring.
Du kan også prøve at lave en ny tom side>formater>tema>vælg et tema>nu kan du redigere, anvende .css og vigtigst bestemme om det skal være på alle sider. Jeg går ud fra at du allerede har oprettet et websted på din egen computer.
Avatar billede magii Nybegynder
23. januar 2003 - 17:21 #7
erikjuul - med det nedladende "svar" som du fremkommer med, uden, at du har gidet læse mit spørgsmål, gør det heller ikke noget - jeg troede bare, at dette var et seriøst forum hvor man kunne få et seriøst svar!

Case closed
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. januar 2003 - 22:10 #8
Kære magii!
Jeg er sikker på at der er mange der ikke gider at benytte Eksperten mere pga. at nogen ikke forstår at påskønne hjælp. I dit spørgsmål anvender du "templates" (=skabeloner) og "Tema" i flæng. Det er bare ikke det samme som catbody skriver... Skabeloner anvendes f.eks. til at lave forskellig typer af hjemmesider og temaer er et fælles layout disse sider kan få.
Når du stiller et spørgsmål må det være fordi du ikke kender svaret, og når du ikke kender svaret, skal du nok være lidt mere tilbageholdende når du skriver at catbody misforstår dig: Du kunne i stedet prøve at forklare dig nærmere - for hvis man bliver misforstået er det som regel fordi man ikke formulerer sig klart. SÅ VENLIGST UNDGÅ AT KRITISERE FOLK DER PRØVER AT HJÆLPE DIG det går ud over os andre der synes der går længere og længere imellem at man får svar på sine spørgsmål!
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2003 - 01:32 #9
godt gået erlandsen.
Men jeg opfattede det dog ikke som kritik, bare simpel uvidenhed  ;o))

m v h
HC/Catbody