Avatar billede danskeb Nybegynder
23. januar 2003 - 13:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Læse og udskrive MAC adresse.

Hejsa,
Jeg har et script som udskriver en brugers IP oglign. er det muligt på en eller anden måde også at udskrive brugerens MAC adresse ?

100 point for brugbart svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 13:33 #1
Du kan bruge arp kommandoen. prøv at skrive arp /s i en dos promt
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 13:35 #2
Herefter kan du vil pipe outputtet til en fil eller en printer
Avatar billede medions Nybegynder
23. januar 2003 - 13:36 #3
Her er en oversigt over alle SeverVarabler der er, hvis du kan finde en der henter MAC adressen så er det jo godt, ellers kan det ikke lade sig gøre, med mindre du bruger en komponent der er speciel udviklet til det formål!

http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/request_servervariables.html

//>Rune
Avatar billede danskeb Nybegynder
23. januar 2003 - 13:39 #4
det må da kunne lade sig gøre at se MAC adressen på brugeren der åbner ens side.
Det gør man da her på eksperten når man opretter sig som bruger.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
23. januar 2003 - 14:02 #5
Du kan ikke se MAC-adressen på andre maskiner end lige netop dem, der er på dit lokale netværk. Den "forsvinder" så snart at trafikken passerer en router.
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2003 - 14:52 #6
NEJ, du kan ikke.......
Avatar billede danskeb Nybegynder
23. januar 2003 - 14:55 #7
Ok, men er det ikke muligt at læse en eller anden form for noget unikt fra en bruger så man ved om den samme bruger har været på siden mere end 1 gang ?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
23. januar 2003 - 15:16 #8
Så skal du bruge cookies. Der er ingen anden vej omkring det.
Avatar billede burningice Nybegynder
23. januar 2003 - 21:55 #9
danskeb>> du kan aflæse Windows Media Player ID, PIII id, og der er sikkert også mange andre, men de kræver alle sammen at brugeren har en af dem aktiveret, så nej... som darkstar siger, så er cookies nok den mest sikre løsning, selv om der ikke findes nogen metode der er 100% failsafe
Avatar billede danskeb Nybegynder
29. januar 2003 - 07:19 #10
Surt ;)

Medions, point til dig for det mest brugbare link.
Avatar billede medions Nybegynder
29. januar 2003 - 07:42 #11
Fair nok...
Thx 4 Poinz

//>Rune