Avatar billede websmith Nybegynder
23. januar 2003 - 13:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Logout ved skrivning af indlæg

Det er ret irriterende at et indlæg man har været længe om at skrive forsvinder ud i den blå luft, når man sender det af sted, og hvis man har været for længe om det.

Jeg er ganske godt klar over at Eksperten benytter sig af session based authentication, men det er ikke særlig svært at gemme brugerens request, og så sende det afsted igen, når brugeren har indtastet brugernavn og password.

Man gemmer bare brugerens request i et application object eller lignende, og når brugeren så er logget på, så skifter man requested ud med det som ligger i application objectet og voilá, ingen sure brugere :)
Avatar billede admin Novice
23. januar 2003 - 13:31 #1
Det er uden tvivl et problem vi skal have gjort noget ved. Jeg ser på en løsning.
Avatar billede websmith Nybegynder
23. januar 2003 - 14:09 #2
Jeg skal da med glæde prøve at bakse en løsning sammen, er sitet bygget på php??
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 14:11 #3
du kan da se at siderne hedder *.phtml så det er nok lavet i php :)
Avatar billede websmith Nybegynder
23. januar 2003 - 14:18 #4
Kvikt sagt min knægt :)

Nu er det jo ikke alle og enhver som ved at phtml er lig med php +html.

Jeg beklager at jeg har stødt dit alvidende 15 årige intellekt med mit spørgsmål, som jo ganske sikkert med fuld overlæg var skrevet for at fornærme dig.

Til en anden gang, så styr dine smarte bemærkninger, og hold dem til dine kammerater i folkeskolen, der er jo ingen grund til at lave sjov på andres bekostning.

Tak ;)
Avatar billede admin Novice
23. januar 2003 - 14:31 #5
Ja det er Php; Og du må meget gerne hjælpe, men jeg kan ikke love at din løsning vil blive brugt, da det skal kunne fungere sammen med resten af systemet. Og tak :)
Avatar billede websmith Nybegynder
23. januar 2003 - 14:32 #6
Det er i orden :) Jeg prøver at lave noget som kan køre uafhængigt af hvordan i har lavet jeres kode.
Avatar billede websmith Nybegynder
24. januar 2003 - 21:11 #7
Så er der noget færdigt..

Det er faktisk gaske simpelt.

Det kan hentes på http://www.websmith.dk/storerequest.zip

Pakken inkluderer

Tre filer

storerequest.sql - sql fil til at oprette den simple tabel til at gemme request data i. (mySQL)
storerequest.php Funktioner og klasser til at gemme og hente requests.
test.php, en _MEGET_ simpel side, hvor man kan gemme og hente requests, med hhv. GET og POST. Den skulle være nok præsentation til at i kan bygge det ind i eksperten, hvis i ellers tør :)

Kan du ikke få det til at virke, så skriv da endelig til mig, så skal jeg nok hjælpe lidt.

Det skal lige siges, at test.php benytter sig af cookies til at gemme en unik id hos brugeren, hvis i har en anden og bedre metode til dette, så kan i bare gøre det om.

Det fungerer ganske simpelt:

Når man vil gemme et request kalder man:

$id=bsw_storeRequest($link,$db,$_REQUEST,$url);

hvor $link er et validt mySQL link, $db er et databasenavn, $_REQUEST ja det giver sig selv, $url er den komplette url med query string på den side som kalder bsw_storeRequest.

Denne funktion returnerer et unikt id, som man så på en eller anden måde skal gemme uafhængigt af sessions osv. fx. ved hjælp af en cookie.

Når man vil hente det gemte request, så kalder man:

$req=bsw_getRequest($link,$db,$id);

Hvor $link er et validt mySQL link, $db er et databasenavn, og $id er den unikke id.

Dette returnerer et objekt af typen
bsw_VerySimpleRequest

som indeholder:
$req; = det oprindelige $_REQUEST objekt
$url; = den url som kaldte bsw_storeRequest.

Herefter kan man bare hente løs fra $_REQUEST objektet som man plejer, og gemme data ned i sine databaser eller hvad det nu skal bruges til.

Hvis Brugeren på en eller anden måde giver et forkert unikt id, eller det allerede er blevet hentet fra databasen, så returnerer funktionen null, dvs. man kan checke med isset().

Jeg håber det var forståeligt, og det kan bruges :)

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2003 - 14:22 #8
websmith>> Du må meget undskylde hvis jeg har fornærmet dig... :)

Jeg skrev det måske lidt dumt, og det kom til at lyde lidt groft hvilket ikke var meningen i den kommentar..