Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 14:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konfigurerer jeg Notes-klienten som mit standard mail-program?

Jeg bruger Outlook Express som mail program, men kunne godt tænke mig at bruge Lotus Notes. Hvordan konfigurerer jeg Notes-klienten? Min udbyder er Tele DK.
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 16:34 #1
Kontrolpanel --> INTERNET INDSTILLINGER --> FANEN PROGRAMMER --> FELTET POSTPROGRAM. (det er frit efter hukommelsen, men det er cirka sådan)
Her skulle du gerne kunne vælge Lotus Notes.
Kan du ikke det, skyldes det at din notes ikke er installeret helt korrekt, så prøv lige at sige til, jeg har vist nok en rettelse til registringsbasen der klarer det....
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 16:41 #2
Jeg skal da ind og konfigurere servere, porte ...?
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 16:46 #3
Jeg kan godt vælge Notes som mit standard e-mail program. Hvis jeg trykker på knappen \"Post\" i MSIE, starter Lotus Notes også op. Men Notes henter ingen post, fordi det ikke er sat rigtigt op til Tele DK.
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 17:06 #4
Ohhhh, så er det i virkligheden et anden spørgsmål, så vil du ikke benytte notes som standard program (det er nemlig det der er ændret) - så vil du benytte Lotus Notes klienten til at hente din pop-3 mail....
Det ved jeg faktisk ikke hvordan man gør i en opsat klient. En nem måde kan være at installere klienten på ny, og svarer JA til at lave en Internet mail account, når du spørges om det under installationen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 17:16 #5
Jeg har svaret \"Ja\" til at lave en Internet mail account. Det er opsætninger, der driller. Jeg kan IKKE få den til at gå ind og tjekke posten. Der er en hel del ...!! faneblade med en masse valgmuligheder. Hvad der skal står til hvad, aner jeg ikke. Har ikke den store erfaring med mail-servere.

Jeg har taget indstillingerne fra Outlook Express (så mange, der nu var) og overført dem til Lotus Notes. Men det er ikke nok, der er flere indstillinger, så som servere, porte etc.... :o)
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 17:30 #6
ohhhh, ok så langt så godt...
Jeg har ikke selv prøvet at bruge notes til pop3 klient, men har prøvet notes og pop3 ganske meget hver for sig...
Jeg har lige prøvet at kigge på det, og jeg har følgende felter (når protokol er sat til pop)
I parantes har jeg skrevet hvad den skal være sat til.
Account name (det er bare hvad du vil kalde den)
Account server name (det er ingoing server / pop3 server, nok mailx.inet.tele.dk)
Login name (username)
Password (dit kodeord)
Protocol (pop)
SSL (disable)
Only from Locations (*)
FANE 2
Leave mail on server (normalt nej, men det kan du selv bestemme)
FANE 3
Port number (skal blive på 110)
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 17:50 #7
Jeg skal ind i:

Filer>Indstillinger>Brugerindstillinger

og trykke på knappen \"Post/nyheder\"?

Jeg kan pludselig ikke finde de faneblade
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 18:00 #8
Jeg fandt dem i min personlige adressebog, under dette view.
Menuen view --> advanced --> accounts
Der er et dokument for hver en ekstern server som du kan tilgå....

Men bortset fra det, er du så sikker på at du overhoved vil det her ?
Så vidt jeg ved styrer notes ikke at du kan sende via din TELEDK konto. Så det der kommer  til at ske er at du kan modtage Teledk mail og notes mail (arbejde ?) via notes, men at når du sender mail, bliver det med notes adressen (arbejde ??).....
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 18:05 #9
Den skal jeg have en gang til:

Du mener ikke jeg kan sende mails, men godt modtage mails, via Tele DK?

Det er ikke fra arbejde, men privat på min pc, som jeg har fået til hjemme-arbejde
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 18:13 #10
Der er hakkelse, kommer senere :o)
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 18:32 #11
Ja, umiddelbart vil jeg mene du kun kan modtage. Det kan måske sættes op så du også kan sende, men kræver at man ved lidt om det.
Jeg har ikke selv prøvet det, men en af mine venner rodede med det for et års tid siden...
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 18:57 #12
Han har erfaringer med det?
Avatar billede wise Seniormester
29. oktober 2000 - 19:12 #13
Jeg har lige skrevet til ham, med en reference til dette spr... Han er ikke online lige nu...
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. oktober 2000 - 19:31 #14
Ok, venter spndt :o)
Avatar billede wise Seniormester
30. oktober 2000 - 09:52 #15
Så er det nyt, jeg var ikke helt skævt på den..
Det var dog lige da version 5 var kommet på gaden ...

On 10/30/2000 at 09:33 Jacob Larsen wrote:
>Det med at sætte Notes op som POP3-klient: Jeg kan ikke huske det præcist,
>men det involverede vist nok:
>- lave en ny local ID-fil (hvis jeg brugt min  nuværende fil, blev alle OUs
>tilføjet til mit afsender navn
>- connection document
>- location document
>
>Fedt husket, ikk\' ? ;)
>
>Det skal for øvrigt lige bemærkes, at jeg aldrig var helt glad for Notes
>som POP3-klient.
>
>Nogle gange ville den time out mod min ingoing mail server (vi taler om en
>server, som sidder på samme LAN). Dette er ikke sket for mig i andre
>POP3-klienter.
>
>I det hele taget var der bare ikke \"POP3-feel\" over det show.
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. oktober 2000 - 10:10 #16
Ok, Wise!

Der er ikke gode erfaringer mht. Lotos Notes som POP3-klient.

Det hjalp mig jo ikke, men du har gjort et pænt stykke arbejde, så du får de 50 bobs.

Tak for din hjælp :o)
Avatar billede tcl Nybegynder
31. oktober 2000 - 12:50 #17
Jeg bruger Notes som POP3-klient. Det kan udemærket lade sig gøre.

Du skal ikke, nødvendigvis, oprette et nyt ID for at håndtere det. Hvis du ikke opretter et nyt ID, vil din mail blive modtaget i din standard mail-database, som står opført i dit location dokument.

Opret en Account (jeg kører engelsk version 5) fra din lokale adressebog. Fremgangsmåden er som beskrevet af andre før mig. Når dette er sket, skal du oprette et Connection document til mailserveren. Her er servername f.eks. post3.tele.dk.

Check herefter Replicator page (normalt 5. ikon fra toppen i venstre bookmark-liste)
Forsøg med \"Send/Receive Mail\" og se om den ikke forbinder til serveren og checker mail.

Held og lykke ...
Avatar billede steen_hansen Forsker
31. oktober 2000 - 12:53 #18
Ok, tlc. Jeg prøver i aften, når jeg kommer hjem. Håber det virker :o)
Avatar billede wise Seniormester
01. november 2000 - 01:28 #19
Nej, du behøver ikke et ny id for at bruge den som pop-3 klient, men hvordan går det med din udgående mail, det var der Jacob havde problemet....
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. november 2000 - 07:53 #20
Fuk! Jeg nåede aldrig ind til computeren i aftes, da der kom gæster. Jeg prøver igen i aften.
Avatar billede tcl Nybegynder
01. november 2000 - 11:21 #21
General kommentar:

Check i location dokumentet at der skal forbindes direkte til internet ved afsendelse af mail.

Lav evt. en SMTP connection til SMTP serveren posten skal afleveres til.