Avatar billede -xerox- Nybegynder
23. januar 2003 - 12:01 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Nyt lydkort, men hvilket??

Hey all

Nyt lydkort. Men hvad vil i anbefale?? Prisen er underordnet!
Avatar billede greybear Nybegynder
23. januar 2003 - 12:10 #1
Hvad skal du bruge det til? Spil, film, musikfremstilling eller....
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. januar 2003 - 12:16 #2
audigy 2 klart det er et pisse fedt lydkort.... undskyld sproget...
http://www.soundblaster.com/products/audigy2/
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. januar 2003 - 12:19 #3
http://www6.tomshardware.com/video/20021106/index.html
her har du lidt læsning om det....
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2003 - 12:45 #4
Det er umuligt, at anbefale et kort, hvis vi ikke ved, hvad det skal bruges til.
Avatar billede -xerox- Nybegynder
24. januar 2003 - 13:18 #5
Det skal primært bruges til spil. Og lidt musik, men det bliver begrænset!
Avatar billede datamek1 Nybegynder
24. januar 2003 - 13:59 #6
Sound blaster live 5.1 bulk er fint til spilbrug. koster ca 400,-

Audigy 2 er til noget mere enthusiastiske mennesker, og du skal have nogle rigtig gode højtalere hvis du skal få glæde af et audigy 2, som koster ca 900-1000,-
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2003 - 21:53 #7
Til dir brug er et standard PCI SB16 mere end nok og koster ikke ret mange kroner, så kan du bruge pengene bedre på noget andet i maskinen.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
26. januar 2003 - 03:46 #8
Siden du skriver at prisen er underordnet, ville jeg vælge et Audigy 2. Det har fantastisk mange features, DD5.1, DVD-Audio for at nævne nogen af de få.

peet49  >> hmm ja det siger du lige indtil du investere i et ordenligt lydkort. Hvis du hører meget musik på computeren er det helt klart noget man bør bruge penge på.
Avatar billede peet-49 Novice
26. januar 2003 - 10:03 #9
Jeg har selv et OnBoard AC97, med en rimeligt godt subwoofer system, det bruger vi til fester o.lign. og det spiller skam udmærket. ER man ikke musiker eller går vildt op i musik, synes jeg pengene er givet bedre ud til evt. andet hardware.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
02. februar 2003 - 02:23 #10
bevares... Onboard AC97 er da også udmærket. Men det er vel op til en selv. Jeg synes bare det er de penge værd. Jeg synes lyden er mere fyldig og rund på et godt lydkort, i forhold til onboard AC97, hvor jeg synes lyden er lidt hård og diskanten er ikke så godt defineret.

Der findes dog helt klart undtagelser, bl.a. nForce(II) APU, som er på højde med SB Live! kortene