Avatar billede sbi Nybegynder
23. januar 2003 - 10:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skriv til klientens maskine

Jeg skal kunne identificere en webbruger.

Kan man sende en txt fil til klienten?

Den skal virke som alternativ til cookies. Klienten bliver advaret om at filen lægges og filen skal bruges til validering af brugeren.

Selvfølgelig vil det være nemmest med cookies, men det er udelukket (Sessions er også udelukket).

Alle ideer er velkomne...

/SBI
Avatar billede ffse.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 11:09 #1
Programmér en ActiveX komponent, kontakt VeriSign ell. lignende (Thawte kan anbefales istedet) og betal ca. 300 dollars for en digital signatur. Signér din komponent og overtal brugeren til at acceptere din komponent..

Det er eneste brugbare løsning hvis ovenstående skal kunne lade sig gøre.

Hvorfor ikke cookies ellers sessions?
Avatar billede sbi Nybegynder
23. januar 2003 - 11:17 #2
Sessions fordi vi kører med loadbalancing over flere IIS'er hvilket umuligør brugen af sessions. Cookies elimineres af siten selv efter endt brug... Det er en del af setuppet og vil umiddelbart være for stor en ændring af skrive om.

Har du en kilde hvor jeg kan hente mere info?

/SBI
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 11:46 #3
Kunne ikke undgå at se at i køre loadbalancing.. Hvordan har i sat det op?
Har selv sat loadbalancing op på en mindre farm med 3 serveren, dette var ved hjælp af netværks servicen, jeg mener ikke at den havde problemer med sessions eller applications, men jeg kan naturligvis huske forkert... :)
Om ikke andet så køre det for vildt med MS application center service
Avatar billede sbi Nybegynder
23. januar 2003 - 13:08 #4
Kender ikke detaljerne på det område da det er vores teknikkere der står for den del.

/SBI
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 14:09 #5
Så kunne det tænkes at i skal høre ham om det.. Det andet holder jo ikke rigtigt..
Avatar billede sbi Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:33 #6
lukkes