Avatar billede 123 Nybegynder
23. januar 2003 - 07:31 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

Må jeg fjerne min blæser?

Jeg har et RADEON 7200 grafikkort som larmer helt vildt. Kan jeg fjerne blæseren og så sætte en passiv køler på?

Nogle erfaringer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 08:58 #1
Det bør du ikke gøre, passiv køling kan ikke fjerne kalorier nok fra det grafikkort, men du kan sætte en bedre køler på der kan køre langsommere og dermed larme mindre, prøv at kikke på kølerne fra ThermalTake
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 09:41 #2
Du kan godt pille din køller af. Men skal der noget tilsvarende på som kan køle. Her ville en "dims" som denne http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693 være genialt. Totalt lydløs
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. januar 2003 - 11:10 #3
Hejsa
Jeg kender ikke netop det grafikkort særligt godt - men jeg synes ikke at man entydigt kan sige, at man IKKE kan sætte passiv køling på istedet. Blæseren på kortet er bl.a. monteret for at kunne køle kortet ned under belastet forhold -i alle kabinetter (selv kabinetter uden en eneste kabinetblæser). Derfor tror jeg godt at der kan bruges passiv køling, HVIS man har kabinetblæsere nok monteret til at holde temp. i kabinette nede.

skipper
Avatar billede arnvig Nybegynder
23. januar 2003 - 13:55 #4
Det bedste er aktiv køling, du skal bare finde en "low-noise" type.
Hvis du VIL have en passiv køler, så er det afgørende at den har en STOR overflade og er godt materiale (rent kobber). Gode passive kølere er meget tunge og du skal sikre at dit grafik kort kan bære køleren. Placeringen af køleren får også en større betydning. Hvis du ellers har en god udluftning i kabinettet , er der intet i vejen for at anvende en passiv køler.
Avatar billede 123 Nybegynder
17. februar 2003 - 13:16 #5
phatlasse >> Den kunne jeg godt finde på at købe til min primære pc'er. Men den sekundære pc'ers grafikkort koster kun 300 kroner, så det kan ikke rigtig betale sig (det er den jeg vil pille blæseren af).