Avatar billede novisen Nybegynder
29. oktober 2000 - 11:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan mapper jeg et drev en w2k pc fra en laptop

Jeg har et lille netværk som består af en pc + en ADSl router til routeren er tilkoblet en HUB, hvor jeg så har min laptop tilsluttet, det køre fint. min stationære PC køre WIn 2K og laptop NT4 + SP6, nu vil jeg gerne mappe et drev fra min stationære pc til at kunne bruge på laptoppen og i dette tilfælde er det et CD-rom drev jeg har brug for. Hvordan sætter jeg WIn2k pc op til at jeg kan mappe et frev fra den  på laptoppen.
Avatar billede jalle Nybegynder
29. oktober 2000 - 12:07 #1
Du går ind i \'Denne computer\' og højre klikker på cdrom-drevet. Der kommer en menu frem, hvor der ca. midt på står \'deling...\' som du klikker på. Derefter skal du skrive et navn som delingen skal hedde og så sige ok til dette...
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. oktober 2000 - 12:52 #2
næsten rigtigt .. du skal have denling på din stationære pc f.eks c så højrekliker du på my computer på din bærbare og vælger map network drive. derfra kan du vælge den delte mappe og tildele den et drev bogstav og derefte kan du finde den i my computer.
Avatar billede simonvalter Praktikant
29. oktober 2000 - 12:55 #3
det må være 15 til os hver
Avatar billede novisen Nybegynder
29. oktober 2000 - 15:00 #4
Tak for hjælpen, det virkede

novisen
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2000 - 00:42 #5
hvam med at afslutte spm
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2000 - 00:42 #6
hvad :0)
Avatar billede jbm Nybegynder
04. november 2000 - 17:59 #7
Du går bare ind under netværk, og højreklikker, der vælger du tilslut netværks-drev.
skriv så: \\\\server\\drev

eller lav et lille logon script der maper dit drev..
Avatar billede novisen Nybegynder
05. november 2000 - 12:02 #8
Tja det virkede nu, jeg kan godt mappe drevene, men jeg får access denied, og jeg får mulighed for at logge på og komme også på, men tilsyneladene får jeg ikke adgang til drevene alligevel. Hvad så ???
Avatar billede jalle Nybegynder
05. november 2000 - 12:06 #9
På din stationær pc\'er skal du oprette et nyt brugernavn, som du også bruger på din laptop. Derefter skal du under egenskaber på dine delte mapper sætte den nye bruger en med access til det hele.
Avatar billede novisen Nybegynder
05. november 2000 - 13:21 #10
Tak for hjælpen det virkede, men een ting der undrede mig at under administrator rettigheder var delte drev (shares) sat til alle, men det virkede først da jeg tog den enkelte bruge og oprettede adgang til drevene at det virkede.

jeg takker for hjælpen
Novisen