Avatar billede thda Nybegynder
22. januar 2003 - 20:06 Der er 3 kommentarer

Browse for folder - HVORDAN ????

Jeg er ved at lave et program, hvor brugeren skal kunne vælge en mappe, der senere skal åbnes med System.Diagnostics.Process.Start...

Det jeg skal bruge er en standard dialog til at vælge en mappe (Samme princip som OpenFileDialog i VS.NET, bare til at vælge mapper)

Jeg har eksperimenteret med med SHBrowseForFolder, og har da også fået den til at give mig stien til almindelige mapper, men hvordan får man "stien" til f.eks. My Computer??

(Jeg bruger VB.NET...)
Avatar billede thda Nybegynder
22. januar 2003 - 20:08 #1
kan lige tilføje at SHBrowseForFolder er et API-kald... det viser den Browse for folder dialog der er indbygget i Windows.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
22. januar 2003 - 21:21 #2
Lige stien til My Computer kender jeg ikke, men hvis du kigger på Environment.GetFolderPath har du mulighed for at få fat på de mere eksotiske mapper.
Avatar billede thda Nybegynder
23. januar 2003 - 20:00 #3
jaa... men hvordan får jeg fat i den ved hjælp af en browse for dialogbox?

... eller, hvordan kan man afgøre om brugeren f.eks. har valgt My Computer i en dialogbox lavet med SHBrowseForFolder??
Altså ikke stigen til "mappen", men bare noget der viser at den er valgt...