Avatar billede ferstin Nybegynder
22. januar 2003 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelse af netværksted

Jeg har tilkoplet min arbejds PC med mit hjemme-netværk (på en switch), men når jeg åbner for "netværksteder" får jeg stadig kun arbejds-netværket at se.

Hvordan kan jeg komme til at finde min egen hjemme-computer?

Min arbejds PC er med win2000 og min hjemme PC er med win98m har det nogen indflydelse?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
22. januar 2003 - 22:38 #1
Har du husket at give begge computere samme arbejdsgruppe?
Avatar billede kenp Novice
23. januar 2003 - 08:24 #2
men du kan jo søge efter den anden computer, så finder den dem mange gange alligevel.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2003 - 08:41 #3
for at connect til en anden computer på netværket skal du trykke på start -> kør skriv "\\com" com er navnet på computer du vil connect til. DU skal ikke skrive ""

Du kan også skrive "\\com\c" det c som nu er sat bagefter er en delt mappe på c.
Avatar billede ferstin Nybegynder
23. januar 2003 - 17:29 #4
Jeg er nu logget på samme arbejdsgruppe, og jeg kan fra min arbejds PC finde min hjemme PC, men både hjemme PC'en og arbejds PC'en går helt i stå inde under "netværk" når jeg klikker på de computere der er tilsluttet.

Jeg får beskeden: //computernavn kan ikke findes
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 08:27 #5
DU skal ikke skrive // men \\
computer 1 hedder hej
computer 2 hedder davs
Nu sidder du ved computer 1 (hej) Så skriver du i kør menuen \\davs SÅ se du hvad computer 2 har delt.
Avatar billede bigbucks Nybegynder
24. januar 2003 - 08:42 #6
Jeg sidder lige og følger med. Ratzaiy har skrevet at begge computere skal være i samme arbejdsgruppe. Er det strengt nødvendigt?
(har haft samme problem derhjemme - men har ikke mulighed for at ændre arbejdsgruppe på min arbejds pc. Forsøgte på et tidspunkt - med fatale følger!)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 15:27 #7
Nej det er overhoved ikke nødvendigt! Hvad gør man til The Party?? Siger man så til alle at de skal ændre deres arbejdesgruppe til fx home?? svar: nej!
Det var lige en sige bemærkning

ferstin -> Prøv i din kør menu at skrive "command" og så skal du skrive ipconfig -all på begge som pc og så lige tjek om de ligger i samme undernetmaske (Det er vigtigt)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2003 - 15:30 #8
Har du prøvet at ping pc'en? Efter at du har tjekket at de ligger i samme undernetmaske, så skriver du "ping IP på den anden computer" fx ping 192.168.1.1
Avatar billede ferstin Nybegynder
29. januar 2003 - 08:49 #9
Jeg fant fejlen.. sorry, en rigtig dummert!!!! Jeg havde ZoneAlarm kørende på den ene, så... pinligt.