Avatar billede thorbjoern Nybegynder
22. januar 2003 - 13:12 Der er 4 kommentarer

export af reg.db.

hej !
jeg har en wks. der ikke kan starte - BSOD
Og har nu forsøgt at klare problemet med en "repair" fra NT-cdrom'en. Men når jeg kommer til NIC'en - så er der problemer :-( "repair" spørger efter en driver disk fra 3com ! - nemt nok jeg downloader den nyeste og udpakker til diskette. MEN nej den diskette vil "repair" ikke "kendes ved" :-/ HVAD SÅ...?
Har nu monteret HD'en i en anden PC og vil så gerne hive reg.db. fra den "beskadede disk" - men hvordan gør jeg det???

Jeg er "lidt" i krise, da jeg ikke har mulighed for at re-installere et specifikt program fra denne disk :-/

Kunne jeg evt. installere NT igen - oven i den nuværende version OG så beholde alle opsætningerne..?
Avatar billede random_act Nybegynder
22. januar 2003 - 13:28 #1
Lav en clean install oven i. Lad så vær med at give den floppyen med netkort drivere og skip eller cancel alle filerne den spørger efter. Når den så er bootet op efter installationen kan du så installere driverne.
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
22. januar 2003 - 13:38 #2
okay, jeg booter fra cd og installer uden fdisk & format...?!
Avatar billede hojben Novice
22. januar 2003 - 23:59 #3
Smider lige et ja til den :)
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
23. januar 2003 - 16:51 #4
problemet er nu, at install.prg.'et vil formatter da det "siger" at der er fejl på drevet/partitionen(!)
Det forstår jeg ikke, da jeg lige har taget drevet fra den anden NT PC jeg har - OG her var der ikke problemer med at læse.....!!!

Det skal lige siges, at jeg booter fra cdrom'en. Så hvis nogen kender en option til at byepass af drev konsistens tjek SÅ sig venligst til....!!