Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 11:45 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Autorun fra cdrom

Jeg har brændt min hjemmeside på en cdROM, sammen med en autorun.inf
open=winrun.exe index.html
ICON=cd.ico
Men det virker ikke i windows ME. Men når jeg prøver den i Windows 98 kører den fint???
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 11:47 #1
Så er autorun vel slået fra i WinME ?
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 11:48 #2
Hvordan kan man se om den er slået fra i WinME?
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 11:54 #3
Er du der?
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 11:59 #4
Jeg har tidliger brugt TweakUI til at styre det med autorun.
Søg efter "tweakui download" på google.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 11:59 #5
Her får i den engang til...

Jeg har brændt min hjemmeside på en cdROM, sammen med en autorun.inf
open=winrun.exe index.html
ICON=cd.ico
Men det virker ikke i windows ME. Men når jeg prøver den i Windows 98 kører den fint???
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 11:59 #6
ok prøver
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 12:01 #7
er det et program til Win ME?, jeg skal nemlig ha Autorun op med win ME..
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 12:06 #8
Det er jo brugeren der bestemmer om vedkommende vil have autorun slået til eller fra (jeg har det altid slået fra).

Mig bekendt virker TweakUI fint med WinME.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 12:06 #9
Har hentet hvad skulle det nytte?
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 12:09 #10
Ja, du skal jo så også installere det og konfigurere det (et af fanebladene har muligheden for at slå autorun til/fra for både autio og data cd'er).
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 12:10 #11
Har du læst mit spørsmål? hvis ja, Hvad skal jeg gøre får at det virker???
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2003 - 12:12 #12
mafio> Det kan du ikke gøre noget ved. Har brugeren slået autostart fra er det slået fra. Det må du leve med, og lave en forklaring der fortæller brugeren hvordan han manuelt starter programmet.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 12:16 #13
Hør her.. det jeg vil vide HVORDAN KAN DET VÆRE NÅR JEG STARTER CD MED WIN 98 SÅ STARTER DEN FINT MEN IKKE MED WIN ME?? ER DET NOGET AT GØRE MED WIN ME ELLER NOGET JEG SKAL SLÅ FRA ET ELLER ANDET STED SOM JEG IKKE AR FATTE ENDNU?
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2003 - 12:20 #14
DU BEHØVER IKKE AT RÅBE, JEG FORSTÅR DIG GODT!

Hvis dit problem er at du på din egen maskine har slået autostart fra skal du slå det til. Se da soreno's svar.

Hvis dit problem er at det er slået fra på andre folks maskiner må du leve med det.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 12:26 #15
JEG RÅBER IKKE!!!!!!!! Hør her sorene´s svar fatter jeg intet af, så mår du tage over hvis du ved bedre ?? Du siger
"Hvis dit problem er at det er slået fra på andre folks maskiner må du leve med det" Hvad har det med andre folks computer at gøre når der er mig der har brug for HJÆLP og ikke andre, jeg vil ski.. på om de andre folks maskiner er slået fra eller til.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 12:28 #16
Det spørsmålet omfatter STÅR ØVERST kan i ikke hjælpe så må i bare, sige oki så meget eraring har JEG ikke, jeg springer over..
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2003 - 12:32 #17
DU RÅBER NÅR DU TRYKKER PÅ CAPS LOCK!

For at løse dit problem i Me skal du finde og downloade TweakUI og skå autostart til. Det er ganske nemt.

De fleste der kommer her med autostart problemer er når det virker derhjemme, men ikke på f.eks. en kundes maskine.

Vi kan jo ikke gætte os frem vel...

Iøvrigt ingen grund til at blive sur, hvis du ikke fatter hvad vi skriver kan vi jo ikke stille så meget op. Jeg er smuttet herfra :/
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 12:39 #18
Sådan installerer du TweakUI:
Windows Me, Windows 2000, Windows 98, and Windows 95

  1. Download TweakUI (version 1.33). http://www.annoyances.org/downloads/ftp/tweakui.zip

  2. Unzip tweakui.zip using an unzip utility, such as WinZip, and place the files in a new folder in a convenient location, such as your desktop.

  3. Right-click on the tweakui.inf file and select Install to install it on your system.

  4. To start TweakUI, double-click the TweakUI icon in Control Panel.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 13:02 #19
Dette link virker ikke den siger Download error?
Avatar billede strarup Nybegynder
22. januar 2003 - 13:07 #20
Hej Mafio,

du ka' bl.a. se om Autorun mht. til CD-rom er slået til eller fra, nede i registrerings databasen...

start --> kør --> indtast "regedit"... her skal du dog før du går igang med at lave om på noget, lave en backup af din registrerings database...

det ka' du bl.a. gøre i menuen filer... ved at vælge Exportere (= gemme)... og når/hvis du så skal ha' den gendannes eller hente den gamle ind igen... så ska' du bruge importere... derfra hvor du nu har gemt din backup... :-)

i registrerings databasen ska' du lede efter følgende string... -->

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom] Autorun=0
hvis værdien er 0 er den slået fra, så skal du ændre den til 1, hvis værdien er 1 er den slået til og så må problemet være noget andet mht. autorun og din pc...

et lille fif til registrerings databasen er at bruge søgefunktionen, i menuen "rediger"... eller genvejs tasten "CTRL+b" og så indtast "Autorun"... og så tryk næste indtil den kommer frem til målet... du ka' bl.a. bruge "F3" til at få den til at gå vidrere til næste værdi... :-)

mvh.

Strarup
Avatar billede soreno Praktikant
22. januar 2003 - 13:14 #21
Det er fordi siden åbenbar ikke tillader direkte link, hent den her:
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

HUSK at vælg den til WinME.
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 13:20 #22
Tak for hjælpen, i følgt din instruktioner, men efter services fandt jeg ingen fil som hedder CDRom, hav kan det skyldes?
Avatar billede mafio Nybegynder
22. januar 2003 - 13:30 #23
Strarup: kan ikke finde CdRom efter services, men når jeg søger Autorun i services, kommer der følgende filer,
1. [ab] (standard)
2. [ab] E:\data\imagecd\Autorun.exe
3. [ab] E:\data\imagecd\ImageCD.exe
4. [ab] E:\data\P2k\Presenter2000.exe

og ved data står der følgende
1= (værdien er ikke defineret)
2&3&4 = "DA"
det med værdien for autorun =0eller 1 hvor kan jeg ændre for det eller se hvad den står til?
Avatar billede mafio Nybegynder
23. januar 2003 - 16:14 #24
Lukker her, da ingen er har kunne besvare mit spørsmål....
Avatar billede mafio Nybegynder
23. januar 2003 - 16:15 #25
MENER: Lukker her , da ingen af jer har kunne besvare mit spørsmål...
Tak for hjælpen
Avatar billede caturn Nybegynder
23. januar 2003 - 16:17 #26
Tal dog ordentligt.
De prøver jo bare at hjælpe!
Avatar billede mafio Nybegynder
23. januar 2003 - 22:54 #27
Caturn, hvad er det du snakker om ? Læs først hvad jeg skriver og derefter brug din sunde fornuft og lad vær med at spild dine ubetydende ord.. læg mærke til at jeg skriver "Tak for hjælpen" DOHH!!!
Avatar billede mafio Nybegynder
23. januar 2003 - 22:55 #28
.
Avatar billede caturn Nybegynder
23. januar 2003 - 23:31 #29
Læg mærke til at du konstant skriver med Caps Lock!
Avatar billede strarup Nybegynder
24. januar 2003 - 00:05 #30
Hej Mafio,

jeg ka' godt forstå du ikke lige har ku' finde den værdi... det er mig der har lavet en lille bummert... jeg sad ved en Win2000 Maskine... nu har jeg ikke selv WinME, men jeg har kigget lidt efter det, på en Win98 installation... og istedet for "Autorun", er det "NoDriveTypeAutoRun" du ska' lede efter...

du ka' bl.a. se mere herom fra denne side fra Microsoft... "CD-ROM Does Not Run Automatically After You Insert It into Your CD-ROM or DVD-ROM Drive"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q312475

og denne her, hvor du så bare ska' vende tingene lidt om... ;-)
"How to Disable the Feature That Allows CD-ROMs and Audio CDs to Run Automatically"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;126025
da jeg ikke har ME går det her udfra, hvordan det ser ud fra win98... -->
----------------------------------------------------------------------
1. højreklik på denne computer og vælg "Egenskaber"...
2. klik på fanebladet "Enhedshåndtering"...
3. tryk på "CD-rom" (så den bliver "pakket ud") og markere dit CD-rom drev...
4. tryk på knappen egenskaber... (eller højreklik og vælg egenskaber)...
5. klik på fanebladet "Indstillinger"...
6. se efter om der er et "flueben" ved "Automatisk besked når CD indsættes"...

er der ikke et flueben der, så sæt et "flueben" der, tryk OK, og alt det der halløj... genstart computeren, og prøv så om Autorun så ikke vil funke... :-)
-----------------------------------------------------------------------------

hvis den har et "Flueben" der, eller når du har sat et "flueben" der... og den så stadigvæk ikke vil funke, så skyldes det at værdien er forkert i "NoDriveTypeAutoRun"... (0x000095 eller 95 00 00 00)

du ka' læse lidt mere om værdierne der ka' være der her på siden... "How to Test Autorun.inf Files"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q136214

jeg beklager bummerten... jeg opdagede den først da jeg ikke selv lige ku' finde den værdi i Win98... :-)

mvh.

Strarup