Avatar billede cyberzoom Nybegynder
29. oktober 2000 - 00:53 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 og sygate

Hvem ved hvordan man sætter sygate op i windows 2000. Jeg har installeret det men når jeg åbner et browser vindue kommer der ikke nogle sider frem
Avatar billede teknik Juniormester
29. oktober 2000 - 19:24 #1
>>Thomas Hoffmann (alias cyberzoom ?), du har via mail bedt mig se på dette spm.
Desværre aner jeg ikke en pind om \"Sygate\".
Ved kun at det er shareware/freeware, som kan anvendes som firewall, og, som indeholder elementer, som kan anvendes til \"deling af internetforbindelse\".
Da jeg aldrig har set programmet, så er jeg nok ikke den rette til at guide dig gennem opsætningen.

En søgning på sygate her på eksperten giver dog masser af hits, så måske kan du finde dit svar der.
Jeg har overvejet, selv at installere det for at kunne hjælpe dig. Det er jo pænt mange points, men det bliver altså ikke i denne omgang.

Der er da også flere Eksperter! \"out there\", som bruger det og sikkert kan hjælpe  bl.a. \"Kharder\"
Han er også godt med i Win2K, så  mon ikke han har et bud.
Prøv at droppe en linie i et spm. hvor han deltager.

-Og fortæl evt. hvad det er du vil med Sygate....

mvh :-)
Teknik
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2000 - 23:57 #2
Er det firewall eller er det Sygate\'s Network det drejer sig om. Hvis det er firewall, vil jeg tro du har den stående på High eller mest sansynlig ultra  Security Level. Tjek Sygate Personal Firewall\'s kontrolpanel. Hvis du arbejder med netværk skal du ind og foretage nogle tilføjelser der hvis man skal være sikker på, at de andre PC\'er kan komme på nettet. Er det en selvstændig enhed der er tale om, så behøver du ikke at foretage dig yderligere end at sætte sikker sikkerhed til normal. Det er rigeligt. Den foretager en bedre afskærmning end den alm. ZoneAlarm. ZoneAlamr pro er lidt dygtigere, men det er en anden sag. Endvider virker Sygate Personal Firewall mere stabil end ZoneAlarm. Den har svært ved at folige sig med netværk og andre nætværks PC\'er og deres adgang til den PC\'er hvor zoneAlarm er installeret. Man for det til at virke, og næste gang, så kan man starte forfra.

Hvar det ovennævte du søgte?
Avatar billede steffen Nybegynder
30. oktober 2000 - 09:12 #3
Tag fat i Winrotue fra http://www.winroute.com/ i stedet for - der er du kørende på 5 minutter - og der er en kanon tutorial på siden, hvis det ikke lige går af sig selv alligevel.
Avatar billede svein Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:41 #4
Tak for din mail, men jeg har desverre ingen ide om Sygate!! men der må vel være andre der har...
Avatar billede neess Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:47 #5
Hvis det er en firewall du har brug for.
Så hent zonealarm. Kan findes på www.download.com
www.tucows.dk
Godt program som er meget let og bruger venligt.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2000 - 11:36 #6
Nej neess, kun hvis du har det på en selvstændig maskine, og ikke vil have den optimale sikkerhed. Har testet Sygate Personal Firewall\'s sikkerhed på de hjemmesider som zonealarm foreslår som testsider. Her lukker Sygate Personal Firewall\'s  helt af. Kunne kun finde min gateways IP Adresse og ved high beskyttelse var meldingen fra siten, at jeg måtte være offline. Det samme resultat fik jeg, hvis jeg prøvede fra en af mine klientmaskiner på mit netværk. Der var også bare lukket. Zonealarm lukkede tilgengæld for mine klientmaskiner, så de ikke kunne komme på nettet, selv om de var konfigureret i Zonealarm til også  at kunne gå på nettet under look. Lydia min mailtjekker fik lov til at starte med at gå på nettet og tjekke mail, men næste gang jeg startede windows op lukkede ZoneAlarm af, selv om det stadig var de samme oplysninger, som var angivet i zonealarm. Dette problem havde jeg dog ikke når jeg kørte solo på nettet  uden netværk.
Der er samme problem med ZonAlarm pro.

steffen du er godt nok hurtigt 5 min. Havde du nu skrevet MulitProxy så kunne jeg forstå din tidsangivelse. Jeg syntes både winrouter og Sygates netværk er lige bøvlet at sætte op. Det giver problemer med gamle win 95 og socks. Endvidere syntes jeg de er for dyre i anskaffelse.
Avatar billede milo Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:17 #7
øhh...sygate er ikke en firewall? det er som teknik var inde på, et program til deling af internetforbindelse...I må forveksle sygatre med sybergen? som er producenten af sygate, sygate er bare sygate ik så meget der...eller er jeg galt på den? :)

Ang opsætning af sygate i win2000... jeg har det selv på min hjemme PC, der er ingen problemer... hvis du har prøvet at sætte det op i win98, ja, så er det samme måde det sættes op på i win2000...

Jeg vil foreslå version 3.5 mener jeg det er, den aller nyeste, synes jeg er alt for uoverskuelig, kan godt være den kan nogle flere ting, men man har jo installeret programmet for at dele sit internet og det klarer version 3.5 perfekt :)

Jeg går ud fra, at du har prøvet at installere sygate, men at det så ikke virker, så hvis du evt. gad meddele hvilken fejlmeddelelse du får, er det nemmere at hjælpe dig. Evt. hvis du smider nogle screenshots op :)

Nåårhh...det var en ordentlig sjat! :)

o O o milo o O o
Avatar billede milo Nybegynder
30. oktober 2000 - 13:20 #8
hmm....no offence, men fatter slet ikke hvorfor folk har fået firewall i hovedet? cyberzoom skriver klart og tydeligt:

Jeg har installeret det men når jeg åbner et browser vindue kommer der ikke nogle sider

Som jo forklarer at det er internetdelingen der ik virker...og som jeg sagde, sygate er et program til at dele internetforbindelse med, andet dur det ikke til... ja, sybergen har lavet en firewall, men det har ik noget at gøre med programmet sygate skulle jeg da mene? - ret mig endelig hvis jeg tager fejl :)
Avatar billede svein Nybegynder
30. oktober 2000 - 16:00 #9
Måske dumt spørgsmål, men hvis Sygate er en utility for at dele internet forbindelse; hvorfor så ikke bruge \"Internet Connection Sharing\" indebygget i Win2000???
Avatar billede milo Nybegynder
30. oktober 2000 - 18:54 #10
svein>>> fordi, synes jeg, at der er for mange problemer med det... og med fx sygate kan man lave nogle policies, fx blackliste nogle IP\'er...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 00:29 #11
Har du aldrig åbnet en browser når en firewall stå på højeste sikkerhed milo? Tilfældet er at browseren netop åbner med at den ikke kan finde siden. Det er forklaringen på at Firewall snakken kom ind i dette spørgsmål, da  cyberzoom ikke har fortalt hvilket af Sygate\'s programmer der er tale om. Der findes nemlig ind til flere.
Avatar billede steffen Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:15 #12
Er Sygate overhovedet kompatibelt med Windows 2000, nu vi tænker over det?

Var det ikke sidste jeg prøvede det, men det kan da være det har ændret sig.

Internet Connection Sharing kræver at alle IP-adresser der skal dele internettet lægges om - men er man villig til det, er det også en helt fin og nem løsning.

Jeg vil stadig anbefale Winroute - spiller fint sammen med Windows 2000.
Avatar billede milo Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:48 #13
kharder>>>hvilken af sygates programmer? kan godt væfre jeg tager fejl, men er ret sikker på, at sygate er ét produkt! det er ikke noget firma, det må være sybergen som har lavet sygate du tænker på...eller hvad?

steffen>>> jeg bruger sygate på min computer derhjemme hvor jeg har win2000 på så det er kompatibelt...var det ik det sidst du prøvede har du skrevet? jeg tror mere du bare ikke har sat programmet korrekt op... :)
Avatar billede milo Nybegynder
31. oktober 2000 - 09:50 #14
hmm... nu jeg kigger nærmere kan det godt være sygate er flere programmer...men er ik helt sikker... hmm...hvis jeg tar fejl undskylder jeg...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2000 - 14:31 #15
Så tjek lige www.sygate.com milo . Der er netværksprogrammer og der er Firewalll, også samlet begge dele. I netværksprogrammer er der til erhverv og til hjemmebrug. Så der er altså flere programmer at vælge i mellem.

Steffen jeg har haft Sygate home network installeret under windows 2000 det gik helt fin, men jeg havde problemer med win 95 maskinerne, så derfor kom jeg ikke længere med Sygate.

Der super Firewall er jeg dog gået over til.
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
01. november 2000 - 01:19 #16
Tak for de mange svar. :)

Det som er problemet er at jeg godt kan installerer det og det kører også fint men når jeg så åbner et browser vindue kan den ikke få forbindelse.

Nu har jeg brugt sygate på windows 95,98 i mange år men når jeg installer det i win2000 så driller det. Jeg kører med sygate v. 3,11 jeg har set at man kan få 4,0 men jeg ved ikke hvor man kan hente det ned.

Til >>steffen<<

winrouter og sygate samtidig ?

Ved du om man kan kører
Avatar billede milo Nybegynder
01. november 2000 - 09:07 #17
cyber>> som jeg skrev, er den nye sygate ikke nødvendig...jeg bruger selv den gamle version på min win2000 pc !

Hvad siger diagnosis testen? at det hele virker perfekt? både på serveren og klienten ?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2000 - 16:01 #18
cyberzoom du har ikke installeret 2 forskellige Sygate versioner på dine PC\'er, og det er klientdelen som du har installeret på den aktuelle maskine?
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
01. november 2000 - 22:13 #19
kharder>>>>> Nejjj det er den sammem version som er installeret på begge maskiner.

milo>>>>> kontakt mig lige på icq 92638788
Avatar billede burningice Nybegynder
02. november 2000 - 03:18 #20
hvis du behøver hjælp til sygate er du altid velkommen at kontakte mig. Jeg magter lige fra version 2 og op til den nye 4.0\'er

pauli@greennet.gl pst@gic.gl UIN: 11521877