Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
22. januar 2003 - 09:15 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DVD Brænding hvordan ???

Hej.

Kom lige til at accepterer spm så vi prøver lige igen.

Når man har en DVD-brænder og gerne vil have brændt en kopi, så er det således at DVD´en typisk fylder omkring 7 Gb og det kan jo ikke være på et tomt medie, der er 4,7 Gb.Kan man komprimere (det hedder vist reencode) DVD´en og evt. hvordan så imagefilen kan brændes ? Softwaren der fulgte med brænderen er NeroExprees.
Håber nogen kan hjælpe.

Evt. en guide eller noget som fortæller lidt mere specifikt om dette emne.

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede tmoller Nybegynder
22. januar 2003 - 09:38 #1
Jeg lytter med igen
Avatar billede peet-49 Novice
22. januar 2003 - 09:45 #2
Du har både NERO og NERO Express på skiven. Du kan konvertere filerne til DivX f.eks, så kan DVDèn være på en normal CD; men spørg mig ikke hvordan, jeg kan simpelthen ikke huske det længere, det er så længe siden, jeg har prøvet det, og har ikke den fornødne tid til den slags mere. DivX kan hentes som et bundlet produkt på internettet gratis.
Avatar billede hclausen Nybegynder
22. januar 2003 - 09:49 #3
http://www.vcdhelp.com/ er der guider til at reencode og div.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
22. januar 2003 - 10:10 #4
Hej igen.

Hvor kan man købe disse dvd medier henne billigt ??? evt. i tyskland eller noget.

og hvad med de der 9,7 GB de er vel store nok til en hel film men hvor kan man få dem ???

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede hclausen Nybegynder
22. januar 2003 - 10:14 #5
feks. i tyskland prøv at søge efter Princo på http://www.technik4free.de/shop/index.html
Avatar billede tmoller Nybegynder
22. januar 2003 - 10:26 #6
Mediamarkt bla. i Flensborg DVD+r 2,99 / DVD+rw 3.99 Euro.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
22. januar 2003 - 10:45 #7
På adressen http://www.billigmedien.de kan DVD medier bl.a. Princo bestilles online og pr. efterkrav. 10 stk. Princo 4,7 Gb 160 kr.+ forsendelse ca. 20 kr.
Avatar billede hclausen Nybegynder
22. januar 2003 - 12:59 #8
http://www.bigpockets.co.uk
Purple DVD-R Gen 3.2 only 49p per disc = D.kr. 5,488 pr. stk. /v.25 stk
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
23. januar 2003 - 12:22 #9
Øhh, weird jeg har ikke lavet noget svar med

Citat " På adressen http://www.billigmedien.de kan DVD medier bl.a. Princo bestilles online og pr. efterkrav. 10 stk. Princo 4,7 Gb 160 kr.+ forsendelse ca. 20 kr. "

Hvad sker der lige for e.dk ???

Vh. Thomas Nielsen