Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
22. januar 2003 - 08:45 Der er 7 kommentarer

Ram spm.

Hej jeg sidder og skriver en rapport om Ram og ville dertil spørge jer eksperter om lidt hjælp.!

Hvis i ligger inde med nogle gode links, ville det bare være super.

Jeg mangler materiale om opbygning af ram, ECC ram?, historie bag ram og teknikken inde i en ram klods.!

Så har jeg lade mig fortaælle at enkelte typer ram , har chips der indeholder 9 bit..?

Alt hvad i har af hjælp modtages gerne.! :)

På forhånd mange tak.!
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
22. januar 2003 - 08:47 #1
Avatar billede morten_leth Nybegynder
22. januar 2003 - 08:49 #2
ja og så er der den gode gamle...
www.it-leksikon.dk
der står der alt hvad man har lyst til at vide.... (eller næsten)
Avatar billede kunze Nybegynder
22. januar 2003 - 08:57 #3
www.howstuffworks.com har helt sikkert noget om det. Mener at have læst om det der :-)

Mvh
Kunze
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
22. januar 2003 - 09:17 #4
Super, jeg kigger lige på det!
Avatar billede akl_gr Nybegynder
22. januar 2003 - 18:50 #5
Den 9. bit må være det der kaldes en "paritetsbit".
Jeg mener det er en slags checkbit. Min gamle IBM PS ValuePoint 486´er kunne kun køre med ram, der havde paritetscheck.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. januar 2003 - 19:19 #6
Det er vist noget med at den 9ende bit er der for at verificere indholdet af de resterende 8.

Mvh
Kunze
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 14:54 #7
Lukketid...?