Avatar billede 49152 Nybegynder
22. januar 2003 - 08:12 Der er 4 kommentarer

Opgradering af PC.

Jeg havdet tænkt mig at købe noget nyt DDR Ram 2100 til min computer istedet for den 256 sd133 ram som sidder i. Ville den blive hurtigre hvis man købte 512 eller ville det ikke gøre den store forskel.

Hvad med grafik kortet, ville computeren blive lækrere med et nyt grafik kort, fordi det der sidder i stammer tilbage fra en computer jeg købte for 4-5 år siden. (ville der måske komme et skarpere billede)

(p.s. Ja bundkortet understøtter DDR ram).

Er det ikke rigtigt at hvis bundkortet både understøtter DDR og SD Ram, så vil det være den langsomme DDR ram man skal putte i.

Bundkortet hedder k7s5a
Grafik kortet hedder

Triden 3d Image975
Dac-type: Integrated RamDac
Memory Size: 4 MB
Bios: SU 6.12(58)
Avatar billede 49152 Nybegynder
22. januar 2003 - 08:14 #1
Trident
Avatar billede di8leva Nybegynder
22. januar 2003 - 08:18 #2
?
hvis billeden ikke er skarp er det nok skærmen der børjar bli gammal.
hvis bundkortet understøtter DDR så står det i manualen hur snabbt DDR-minne du kan putte i.
og ja 512 MB er snabbare æn 256, men det er ikke sikkert du mærker det. Det beror på hvad du laver med din computer =)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. januar 2003 - 08:38 #3
... hvis du ikke er heeeeeeelt tilfreds med skærmbilledet er det ikke nødvendigvis PC hardwaren i form af skærmkortet der skal forbedres. Nu skriver du ikke hvilken SKÆRM du bruger - Model, alder, størrelse, ...
Jeg har fornylig - i først omgang som forsøg - skiftet fra en (ældre) EIZO 20" "alm." skærm til en SONY 17" kvalitetsskærm. Nu vil jeg sandelig beholde SONY'en !!!
Dem "dims" i computersystemet som du bruger hele tiden skal jo også være det bedste ikk' ? Og det er jo naturligvis skærmen... Der er der at der typisk spares - ligesom for højtalerer ved stereoanlæg... Men det er en anden historie.
Avatar billede 49152 Nybegynder
22. januar 2003 - 11:37 #4
Men jeg har også et 19 tommer skærm spørsmål her: http://www.eksperten.dk/spm/308178