Avatar billede jesperkjensen Nybegynder
28. oktober 2000 - 23:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Layout størrelse og publishing

Jeg benytter Dreamweaver til at opbygge en side, og bruger Flash5 til at lave knapper.  Når nu jeg laver knapper i Flash, hvor store skal jeg så lave dem? Når jeg åbner en ny side er der kun en størrelse, skal jeg lave knappen så stor så den er på hele siden og justere størrelsen i Dreamweaver eller kan man vælge kun at tage knappen med over i Dreamweaver?  Hvilke muligheder har jeg og hvordan skal jeg så gøre det?
Avatar billede polaris2000 Nybegynder
29. oktober 2000 - 11:24 #1
Hej.  lav dem i den størelse de skal vises, ellers kommer din færdige film, fil til at fylde for meget.  Du knn IKKE nøjes med at flytte knappen med over,det er desværre ikke muligt, da filmen så ikke indeholder al den information den skal bruge.

/polaris-2000.com/
Avatar billede allandk Nybegynder
29. oktober 2000 - 13:32 #2
Tryk Ctrl + M for at åben Movie Propertires-dialogboksen. Her kan du selv definere størrelsen på din Flash-film.

ab :)
Avatar billede molokarb Nybegynder
20. november 2000 - 13:08 #3
Hvis du laver knapperne rent i flash, er det lige meget hvor store du laver dem, da flash arbejder i vektor, som er baseret på matematik og ikke pixelopbygning. En god ide er at finde ud af præcis hvor stor menuen skal være. Lave menuen i den størrelse med knapper og hele svineriet. Gå så ind under dine publish setting i fil-menuen og sæt flash til at være transparent windowless. Flash smider så et HTML-doc og en SWF-doc ud... Kopier koden fra HTML-doc\'en og smid den ind i dreamweaver.. Badabing badabooom... Så ligger din menu hvor du nu selv vælger at placere den, og den er gennemsigtig så et hvilket som helst baggrundsbillede du måtte vælge at smække i HTML\'en kan ses...
Avatar billede sunski Nybegynder
12. maj 2001 - 02:42 #4
Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til flash, men når du vil lave en ny knap, trykker du ctrl+F8 og vælger button som behavior. Så kommer du over i en EDIT-funktion, her laver du knappen i den størrelse den skal ha\'. (Det man ser skulle gerne være i foholdet 1 til 1)...