Avatar billede spiegelberg Nybegynder
21. januar 2003 - 22:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ligesom default.asp bare i PHP

ligesom når hjemmesiden selv finder ud af hvad hvilken side den skal hente som med default.asp .. ! hvordan gør jeg det i PHP ??
Avatar billede angam Nybegynder
21. januar 2003 - 22:59 #1
Det styrer webserveren. Det er ikke ASP eller PHP der står for den funktion.

Under IIS skriver du blot i opsætningen at det skal være (f.eks.) index.php som default.
Apache > her bruger du DirectoryIndex index.php.
Spørg hvis ikke det var klart nok :-)
Avatar billede spiegelberg Nybegynder
21. januar 2003 - 23:00 #2
det var det ikke ! hehe
Avatar billede angam Nybegynder
21. januar 2003 - 23:02 #3
hmm - fandt den lige under IIS her (det lyder som om du kærer IIS når du snakker om default.asp)

I IIS kontrolpanelet: Højreklik på dit websted, vælg Properties og fanebladet Documents. Indsæt (Add) et nyt punkt "index.php", og ryk det evt. op i listen med pileknapperne.