Avatar billede lochaf Nybegynder
21. januar 2003 - 22:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computerkøb: Er det et OK valg af PC?

Hej Eksperter

Vil købe nedenstående PC i morgen, men syns lige jeg ville høre jeres mening....
Computeren skal primært bruges til spil......

Er der også nogen der kan anbefale en 19" skærm?
Har selv luret lidt på en Samsung SyncMaster 957P..

Føniks Speciel Line
Processor    Intel Pentium 4 2400MHz
Bundkort      ECS P4S5A DX645
Ram              512 MB DDR PC2100 1. parts
Grafik      AGP 128MB GeForce4 TI4200 DDR tv-out
Harddisk      80 GB 7200 rpm fluid ATA/100
Lydkort      AC97 lyd
Speaker      120 Watt Multimedie højt.
Diskdrev      1.44 floppy
Dvddrev      DVD 48x16x
Keyboard      Windows tastatur
Mus              Scroll mus
Kabinet      ATX Miditower, 300 Watt PSU
Garanti    2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid    1-3 dage
Pris uden moms    5.756 kr.
Pris med moms    7.195 kr.
Opdateringsdato    12/1-2003
Avatar billede tubber Juniormester
21. januar 2003 - 22:58 #1
Tjooo det ser ikke galt ud, men hvad skal maskinen bruges til ?

Er det kun til office pakken så er det lige i overkanten....der kan du få en passende til 3k, men ellers er den fin.....

/Tubber
Avatar billede lochaf Nybegynder
21. januar 2003 - 23:00 #2
Jo....skrev 'primært spil'.......
Avatar billede snowball Novice
21. januar 2003 - 23:00 #3
Mht. til Samsung SyncMaster 957P, så kan jeg kun anbefale den. Har den selv og det er en kanon skærm :)

Snowball
Avatar billede lochaf Nybegynder
21. januar 2003 - 23:08 #4
=>Snowball
Det lyder godt med skærmen, så er den 'på plads'...Hva' si'r du så til systemet?
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2003 - 23:15 #5
Personligt er jeg p..... træt af ECS. Har kun mødt deres board 2 gange - begge med utrolige problemer vedr. genstart (warmboot + cold boot når maskinen var varm.). I det ene tilfælde var det nok at sætte en anden type PSU i maskinen. I det andet tilfælde skulle nedgradere BIOS 2 versioner... Du skal gøre op med dig selv, om du "vil tage chancen".

De hører til markedets absolut billigste, og du får dermed også den dårligste support og opgrading af BIOS mv. Tingene er mindre gennemtestede mht. kompabilitet, hvilket øger sandsynligheden for problemer med andre komponenter.

Jeg benytter selv VIA chipset privat (men skifter snart til Intel), og benytter kun Intel chipset til kunder (pt. 845GE/PE). Husk at MB er den del af systemet, hvor man virkelig kan få forskelligt udstyr og kvalitet. Det er samlingspunkt for ALLE komponenter, og bør derfor være at høj kvalitet.

Jeg ville nok spytte nogle flere penge i systemet og købe et MB fra en mærkevareproducent (eks. ASUS, Abit, osv...).

Du skriver ikke hvad FSB er på din CPU (køb en med 533MHz FSB).

That's just my 2 cents.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. januar 2003 - 23:16 #6
PS: Samsung laver lækre skærme - 957P får man meget for pengene. Har selv en gammel 950P stående, og har været utrolig tilfreds med den.
Avatar billede lochaf Nybegynder
21. januar 2003 - 23:34 #7
=>jpvj
Uha....det var en teknisk forklaring, så jeg må lige spørge dumt, hvilket chipset er der på det jeg har valgt? Er det hverken VIA eller Intel?
Og FSB har jeg ingen oplysninger på, må så forhøre mig.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
22. januar 2003 - 00:05 #8
Det eneste man kan rynke næse af, er lydkortet jeg syntes man går glip af meget, hvis man ikke har et ordentlig lydkort, jeg sidder selv med et extigy kort og det rykker ren tone plus det har eax som er en najs effekt i mange spil
Avatar billede lochaf Nybegynder
22. januar 2003 - 00:21 #9
lydkortet må så komme senere, hvis det blir nødvendigt. Men tak for tippet!
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
22. januar 2003 - 01:46 #10
hmm ja d ser sgu meget godt ud, bortset fra bundkortet jeg vil sige at du skulle købe et asus eller abit bundkort eller noget kvalitet, da det jo er grundkernen i dit sytem. Har selv haft 3 forskellige ECS bundkort og jeg har haft virkelig store problemer med dem allesammen, har du tænkt dig at købe hos føniks? LAD VÆRE! de er nogen være snydepelse, har haft mange problemer med at de har påstået at jeg har pillet ved ting hvor jeg ikke havde og så kunne jeg ikke få mine penge tilbage osv..prøv hellere www.bj-trading.dk eller www.midtdata.dk
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
22. januar 2003 - 01:48 #11
hovsa jpvj havde ikke set dit svar... LOl kewl nok at du også forslår Abit eller asus
Avatar billede lochaf Nybegynder
22. januar 2003 - 09:20 #12
=>cyberwolf
hmmm...Ja, nu var jeg ellers på vej til at købe dyret i Føniks, men er da nu vildt i tvivl om det er det rette sted. Men istedet for at købe den over nettet, tar jeg ind i deres afdeling, for at 'se dem an'. Jeg kan jo så bare vælge at gå ind i en af de mange andre forretninger, der ligger omkring (Kbh.)
Jeg ka godt høre på jer at man skal holde sig fra ECS, så må jeg jo tænke alternativt (asus,abit...)
Tak for alle rådene...og nu SKAL den købes..
Avatar billede lochaf Nybegynder
22. januar 2003 - 09:23 #13
=>jpvj
Læg et svar....så jeg ka gi dig nogle point for indsatsen
Avatar billede lochaf Nybegynder
22. januar 2003 - 09:30 #14
IHHHH ALTSÅ!!! Jeg ville have givet 20 point til jpvj og 10 til cyberwolf...Det gik der sgu da fuldstændig koks i.......
Man kan altså ikke kun tildele 10 point og så 'vente' med at give resten til der er lagt et svar fra jpvj....JA JA.....man bliver så klog af skade...
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. januar 2003 - 01:23 #15
Det er OK - jeg går ikke så meget op i points...

Held og lykke med din computer.

/JP

PS: Husk at undersøge hvordan firmaets omdømme er mht. til service... Tommelfingerregel: Jo billigere, jo dårligere.
Avatar billede lochaf Nybegynder
26. januar 2003 - 23:13 #16
=>jpvj
Jeg må sige, at jeg endte med at købe systemet hos Føniks. Det var en MEGET nem beslutning efter at have været i utallige andre på Falkoner alle...Det er jo skandaløst så lidt de ved om 'det de sælger' og så er de da heller ikke særlig interesseret i at sælge, når man kommer ind som kunde..dårlig service ...Det kunne jeg bestemt ikke sige om Føniks, som der som den eneste butik havde kunder og en utrolig forklarende og tålmodig sælger. Indtil videre har jeg ingen klagepunkter på shoppen og PC'en, som allerede kom med posten dagen efter.
Har endda også fået en betingelse igennem, hvis der skulle opstå problemer med bundkortet, at kunne få det udskiftet med et andet fabrikat/model...
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. januar 2003 - 23:32 #17
Jeg kender ikke Føniks, hverken personligt eller af omtale. Det eneste jeg ved, er at der er mange computer relaterede forretninger, der er lukket de sidste 10 år, fordi avancerne på varer har været alt for lille. Hvis der pludselig bliver et alvorligt problem (ex. en hel serie harddiske der fejler efter et stykke tid), så står forretningen med et kapacietetsproblem på service siden: Der er ikke DB nok fra varesalget til at dække sådanne omkostninger. Det er først her, at man kan se om man har handlet et skidt sted.

Føniks er da i det mindste kommet godt fra start: Hurtig lev. og returret ved problemer med MB. Lyder meget tilfredsstillende. God fornøjelse med din nye maskine.

JP