Avatar billede Slettet bruger
07. august 1999 - 08:03 Der er 11 kommentarer

Sende en email til et script

Jeg ved ikke lige om dette er rette kategori, men anyway....

Kan starte et script via en e.mail. Dv.s. at scriptet kører når der modtages en email på en vilkårlig email adresse??

cez!
Zaccy

Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. august 1999 - 12:26 #1
det burde man kunne men jeg ved ikke hvordan
Avatar billede razor Nybegynder
29. august 1999 - 14:23 #2
det kan man ikke via php3, da php3 kun køres over http - protokollen...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 1999 - 14:41 #3
razor>> man kan da sætte mailserveren til at trigge webserveren til at køre et script, kan man ikke?

men problemet er bare hvor det så skal smides hen...
Avatar billede razor Nybegynder
16. september 1999 - 21:36 #4
her er noget sakset fra et andet sted:

> Ja, forudsat at modtager-maskinen (SMTP serveren) er en unix maskine kan
> du lave en .forward fil i modtagerens hjemmekatalog. I denne fil skal
> der som det første stå et pipe tegn (|) efterfulgt af navnet på scriptet
> (vistnok incl. fuld sti).
> Når der ankommer en mail til brugeren vil mail'en blive pipe'et over i
> scriptet, som så kan parse den og udføre et eller andet.
Avatar billede jesper_tb Nybegynder
20. maj 2000 - 01:38 #5
sludder at php kun køre igennem http, du kan køre et php script via crontab, hvis du har lyst! eller fra din shell, men det gælder naturligvis ikke hvis du "kun" har apache mod ... du skal installere php som cgi, dvs. have det som en seperat fil, ligesom du skal med perl, for at bruge perl ... (mod-perl kan somsagt ikke køres fra bash, vel?) ..

nåja, jeg har sagt det så mange gange idag, at jeg tror jeg vil have en reklame aftale med dem, men det eneste sted jeg har set eksempler, er på www.sacred.dk og på et site jeg fandt igennem www.hotscripts.com, som jeg selvf. har glemt.

men humlen er, hvis du f.eks. sætter et script til at køre via crontab en gang hver 10 minut, så kan det checke din mailbox for dig, og se om der er kommet nogle "keywords" eller hvad du vil bruge til at aktive et tredie script med ..

bottom line, php kan bruges som batch sprog, og crontab kan bruges til at køre det på andre tidspunkter end ved en http request.

Avatar billede razor Nybegynder
20. maj 2000 - 01:56 #6
jeg er blevet en del klogere på de 9-10 måneder :-)

Hvis dit webhotel kører UNIX/Qmail kan du kigge i ~/.qmail-dinemail her kan du bestemme hvad der skal ske når mailen modtages
Avatar billede lojmann Nybegynder
10. november 2000 - 17:26 #7
Skal du ikke til at lukke dette spørgsmål?`Så vi kan få ryddet op i alle de åbne som der ikke sker mere i?
Avatar billede dark-nisse Nybegynder
19. juni 2001 - 15:31 #8
mbn.dk
Avatar billede goamind Nybegynder
23. januar 2002 - 15:19 #9
Folk respekterer åbenbart ikke god service ;)
Avatar billede intel4004 Novice
07. juli 2002 - 09:37 #10
Luk spørgsmålet!
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
10. august 2002 - 11:43 #11
...