Avatar billede mal_t Nybegynder
21. januar 2003 - 19:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Sonofon Bredbånd ?

Jeg er desværre en af de få mennesker som ikke kan få ADSL fra tdc, men fik øje på en løsning fra Sonofon, de kan via parabol (ikke tv parabol) gøre så jeg kan få ADSL alligevel, med en en speed på 1024 Kb!
er der nogen der har erfaring med den løsning eller, og har kritik til løsningen, overvejer kraftigt at bruge den løsning

/MaL T
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
21. januar 2003 - 20:26 #1
Sidst jeg læste om det på Sonofon's hjemmeside var det ikke mange steder man kunne bruge det, vist nok kun Hillerød og Roskilde, og så må der ikke være noget som skygger for masten.

Jeg har aldrig selv prøvet det, kender heller ingen der har. Så kan ikke udtale mig om kvaliteten af det. Men tror nok at det skal blive et hit når de får størrere dækning.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
21. januar 2003 - 23:00 #2
minijensen1 -> Det er åbenbart længe siden du har kigget på deres hjemmeside.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
21. januar 2003 - 23:14 #3
hmm, er et måned siden - der er åbenbart sket meget på den tid .. der er bare ikke sket det at jeg kan få det endnu :/ .oO( og så bor jeg ik engang på landet *tsk* )
Avatar billede amandas Nybegynder
22. januar 2003 - 10:42 #4
Jeg har en ven som bor i Kalundborg og som i ½år har haft Sonofon FWD tror jeg det hedder, og det har virket perfekt.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
23. januar 2003 - 12:13 #5
Jeg bor nede i sønder jylland, og her kan man godt få det.
Avatar billede bengtwendt Nybegynder
24. januar 2003 - 14:19 #6
Jeg har set det i funktion, det er helt kanon.
Jeg har sammenlinet med en adsl 512/1024, og Sonofon er hurtiger, de har haft problemer med deres antenner, men det skulle være løst nu.
Bengt
Avatar billede mal_t Nybegynder
27. januar 2003 - 18:47 #7
Nogen der har erfaring med man kan bruge det i VestJylland Esbjerg området?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
27. januar 2003 - 18:51 #8
Det hedder "Fixed Wireless Application" -->FWA

Men så vidt jeg ved (har undersøgt det, men har siden fået adsl), er det ret dyrt idet at det fungerer lidt ligesom Stofanet uden fri download.
Avatar billede amandas Nybegynder
28. januar 2003 - 08:21 #9
http://www.sonofon.dk/index.asp?page=http%3A//mobilportal.sonofon.dk/portal/SONOFON_Bredbaand/Tjek_forbindelse.shtml%3Fupdatemenu%3D0

på denne side kan du se om du kan få FWA hvor du bor, og hvis du er blandt de heldige kan det varmt anbefales!
Avatar billede mal_t Nybegynder
19. februar 2003 - 13:24 #10
Jeg har desværre ikke mulighed for at få Sonofon FWT da en vindmølle er i vejen for den luftlinje som parabolen skal sende til, men jeg vil nu forsøge at sætte en høj stang op der hvor de satans vindmøller IKKE er! Jeg vender tilbage når det er sket...
Avatar billede mal_t Nybegynder
19. februar 2003 - 13:25 #11
pelkjaer > Penge er intet problem da firmaet betaler!
Avatar billede mal_t Nybegynder
21. marts 2003 - 21:01 #12
Desværre, det kunne ikke alde sig gøre...
Da det kun er bengtwendt der er kommet med svar kan jeg ikke dele pointene mellem jer, selvom jeg jo gerne vile fordi i alle gjorde en stor indsats!
Så hvis i kommer med svar snarest muligt vil jeg lige dele pointene mellem jer!

/MaL_T
Avatar billede mal_t Nybegynder
24. marts 2003 - 19:32 #13
Så deler jeg bare pointene mellem mig og bengtwendt...

/MaL_T - Malte Worsøe
Avatar billede krisille Nybegynder
30. april 2003 - 09:35 #14
Jeg har Sonofon Bredbånd 1024/512 og jeg har desværre haft utrolig mange problemer med udstyret. Både CPE boks og parabol har været udskiftet én gang og nu ser det ud til at jeg skal hele møllen igennem igen. Sonofon kan ikke forstå hvorfor jeg totalt mister forbindelsen når jeg kun har 4 km til masten og når der ikke står noget i vejen for forbindelsen. Men det sker altså med et par måneders mellemrum at systemet bryder helt ned for mig. Og for at komme tilbage online igen, skal al udstyret skiftes. Men en kammerat af mig har haft det i 2 år og han har aldrig haft skyggen af problemer. Hastigheden er perfekt og når det endelig virker, så er det genialt. De måneder hvor det har virket for mig har jeg også kun kunne være tilfreds. De leverer en meget hurtig hastighed og endda en anelse mere end man betaler for ;o)