Avatar billede franksim Nybegynder
21. januar 2003 - 19:17 Der er 10 kommentarer

bruge en cd-rom drev som DVD drev ved hjælp af et Program

´hej jeg har hørt fra nogen at man kan bruge et hvilken som helst CD-rom drev til at afspille DVD film-..-.

Det eneste man skal gøre er at opdatere.-..?

Men jeg fatter ikke at det kan lade sig gøre???

Så derfor spørger jeg her.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. januar 2003 - 19:18 #1
det kan ikke lade sig gøre!
Avatar billede angam Nybegynder
21. januar 2003 - 19:22 #2
Hehe - det bliver tidligt 1. april i år ;-)

Nej, det kan ikke lade sig gøre. Et CD-drev er ikke i stand til at læse informationerne fra en DVD-skive.
Mon ikke du forveksler det med folk der laver DivX-film ud fra DVD-film, og kalder dem "DVD-kvalitet"?
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2003 - 19:23 #3
Nej, det kan man ikke. Omvendt kan du godt.  ;)
Avatar billede courseofaction Nybegynder
21. januar 2003 - 19:30 #4
ja det er noget være lort ik !!?
  ....det er heller ikke altid at DVD-kompatible (cd-rom drevs) vil virke !!!  det her lykkedes mig enkelte gange med en rigtig DVD ...men ak !! kun for en kort stund .....den går i hak, hak, hak ,hak, hak, hak :-)
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2003 - 19:42 #5
På en CD er der 1 lag til informationer, på en DVD er der 4 lag.
Derfor kan et cd drev ikke læse en dvd, men dvd drev godt kan læse en cd.
CD:
DVD:

"Correct Me If I'm Wrong"
Avatar billede franksim Nybegynder
21. januar 2003 - 20:14 #6
ja jeg tænkte det nok
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2003 - 20:23 #7
Så må du jo bare ha´ et Combo drev.  ;)
Avatar billede courseofaction Nybegynder
21. januar 2003 - 20:28 #8
tjaa.. eller en helikopter !!
:-/
Avatar billede backside Nybegynder
21. januar 2003 - 20:32 #9
courseofaction>> Den kan heller ikke.
Et Combo-drev er ellers en glimragende løsning til både DVD og CD.  ;)
Avatar billede courseofaction Nybegynder
21. januar 2003 - 20:40 #10
hmm.. jeg havde et combo-drev som forvolte mange problemer og alt for meget tid, så måtte ud og invistere i et rigtigt DVD-drev :-(
nu kører lortet upåklageligt !!