Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
21. januar 2003 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skalering af billeder

Jeg ved godt at dette før har været på tale, men jeg syntes aldrig at der er kommet en endelig løsning til os der har et webhotel ude i byen. Jeg kan ikke lægge komponenter på serveren kan man ikke resize sine billeder ved beregning på en eller anden måde?
Mine billder ligger i en mappe på serveren og skal så vises med en max bredde og max højde, men billerne skal gerne beholde højde x bredde forhold.
Avatar billede nissemanden Nybegynder
21. januar 2003 - 18:21 #1
du kan jo ændre formatet, eller har du prøvet det??
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
21. januar 2003 - 18:25 #2
Hvilket format??
Avatar billede nissemanden Nybegynder
21. januar 2003 - 22:15 #3
skal du ikke beholde billedets størrelse, men så det fylder mindre?
Avatar billede niceday Nybegynder
22. januar 2003 - 02:54 #4
Hvis du ikke har adgang til komponeter, som f.eks. ASPimage, så er det ikke muligt at finde billedstørrelsen på den måde du ønsker. Den beregning du hentyder til kræver højde - og længemål, som ASP alene ikke kan finde til dig. Derfor kan du ikke få de tal, som skal bruges i din ønskede beregning af forholdet mellem højde og længde.

Konklusionen er derfor at det ikke kan lade sig gøre :-(
Avatar billede hhlundgaard Nybegynder
22. januar 2003 - 14:24 #5
Det er træls, men rigtig - øvøv Jeg må vel bare skallere billederne på den hårde måde så!