Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. januar 2003 - 17:33 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Dækker banken ?

Jeg har fået ståjlet min pung, og før mit Visa blev spærret nåede tyvene at tømme hele kontoen. Hvem skal dække det ? Nordea (min bank) eller mig?
Avatar billede loss Nybegynder
21. januar 2003 - 17:36 #1
Banken dækker. men der er nok en selvrisiko.. Men du skal jo bare ringe til din bank, de svare dig nok bedst
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 17:36 #2
Du har en selvrisiko på omkring 800 kr - se på PBS's hjemmeside. Alt derudover skal banken erstatte af det lidte tab på kontoen.

Resten af dine egendele hæfter du også selv for :-)
Avatar billede donwang Nybegynder
21. januar 2003 - 17:37 #3
Så vidt jeg ved, skal Nordea dække de fleste af pengene:O)
Avatar billede loss Nybegynder
21. januar 2003 - 17:37 #4
svar - hehe close der niceday ;) på sekundet
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 17:38 #5
Hvordan kunne de i øvrigt nå at tømme din konto?
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 17:39 #6
Ja sgu - aldig set noget lignende - vi kom på samme tid :-)

hehehe
Avatar billede blyno Praktikant
21. januar 2003 - 17:39 #7
Hvis de ikke kan bevise at du har handlet uagtsomt min pinkode ell. lign.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2003 - 17:47 #8
Ovenstående kommentarer er korrekte, men dog med en ekstra tilføjelse.

Hvis banken kan godtgøre, at du har handlet uforsvarligt (f.eks. lagt pungen fra dig offentligt, haft letsindig omgang med pinkode (fortalt den til andre eller har haft den skrevet ned)), kan du komme til selv at hæfte for hele beløbet.

Men det er altså kun hvis banken kan bevise det.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. januar 2003 - 17:48 #9
Er selvrisokoen uanset hvad der stod på kontoen ?
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. januar 2003 - 17:49 #10
Hvordan skal banken kunne bevise det ?
Avatar billede niceday Nybegynder
21. januar 2003 - 17:50 #11
"Er selvrisokoen uanset hvad der stod på kontoen "

Ja - under normale omstændigheder.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. januar 2003 - 17:51 #12
Så er det ikke det helt store jeg får udbetalt !
Avatar billede blyno Praktikant
21. januar 2003 - 17:57 #13
Nåh ja, men hvis du har vise vil de vel kunne have nået at overtrække det en hel del...
Så det er vel også rart at få dækket...
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. januar 2003 - 18:01 #14
Det er et Visa Electron (er ikke over 18) som ikke kan overtrækkes.
Avatar billede dalle Nybegynder
21. januar 2003 - 18:54 #15
Hvis du har opbevaret dit VISA-kort uansvarligt skal du selv dække en selvrisko på 800. Hvis du har opbevaret dit kort på en sikker og forsvarlig måde skal du skrive under i dit pengeinstitut, som dækker hele dit tab.
Avatar billede c-p-h Nybegynder
21. januar 2003 - 19:01 #16
Det lyder godt dalle. Håber du har ret !
Avatar billede c-p-h Nybegynder
22. januar 2003 - 15:37 #17
Ifølge dem er der en selvrisko på 1200! Er det bare noget de siger for at spare og kan jeg tjekke det nogle steder. Er der standard regler for alle banker eller bestemmer bankerne selv reglerne.