Avatar billede oles Nybegynder
21. januar 2003 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lydløs køler til duron/Athlon

Hej,
Jeg er på udkik efter en ny køler til min pc - en Duron 600mhz clocket til 900.
Jer har en Thermaltake Volcano II ("for AMD socket 462 UPTO 1,5 Ghz"), der funger fint, men som larmer for meget.

Jeg har ingen problemer med temperaturen der kun når op på 35 grader.

Hvilken køler skal jeg vælge? Når fokus lægges på støjniveauet? -og nej.. ingen vandkøling - selvom jeg ved det nok er den mest lydløse løsning..

Ole
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
21. januar 2003 - 12:59 #1
måske en Silvarado 50
Avatar billede jefa Nybegynder
21. januar 2003 - 13:04 #2
Avatar billede beorndesign Nybegynder
21. januar 2003 - 13:04 #3
Global Win CBKII-58 - skulle larme ca. 25 db - koster det halve af Silvarado
Avatar billede tlunde Nybegynder
21. januar 2003 - 14:22 #4
jeg har lige investeret i denne MIST køler, og den er bare super cool.
Der er på hver side en papst køler på 16 db, og det giver ialt en max db på 19, og det kan ikke blive bedre for en køler. Jeg er meget glad for at jeg valgte denne: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552
Avatar billede amd Nybegynder
21. januar 2003 - 14:59 #5
MIST Silent Twin Kender jeg 2, der har knust kerner med-..... Ikke under montagen, men fordi den har været for ujævn under bunden
Avatar billede a-torsten Nybegynder
21. januar 2003 - 14:59 #6
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
21. januar 2003 - 23:52 #7
mist mist mist :-)
pas dog MEGET på under montering, der er den kvase venlig ;-)

ellers god og STILLE køler (1800+@2000+ ved 50 'c)
Avatar billede oles Nybegynder
28. april 2003 - 18:31 #8
Ups.. havde glemt at dette spørgsmål stadigt var åbent.. sorry..
Jeg købte en Silent Viking+ til 160 kr. med 21 db som maks støj niveau mod Silent Viking II der kostede 100 mere med 19-21 db.
Den fungere fint og er næsten lydløs.