Avatar billede torstein Novice
21. januar 2003 - 09:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kode til actionscript

Hej,
jeg skal bruge et kodeeksempel til at indsætte i en frame, så den holder en pause på 5 sekunder inden den fortsætter sin afspilning.
Avatar billede fjeller Nybegynder
21. januar 2003 - 09:39 #1
Du skal da bare sætte blank keyframe indtil der er gået 5 sek. hvilket du kan se ved siden af dine fps.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. januar 2003 - 09:39 #2
Indsæt den her i frame 2. Den kører så mellem frame 1 og 2 indtil der er gået 5 sekunder.

tiden = getTimer();
antalSekunder = 5*1000;
// 5*1000 milisekunder = 5 sekunder
if (tiden<antalSekunder) {
    gotoAndPlay(1);
} else {
    gotoAndPlay(3);
}

/Nikolaj
Avatar billede torstein Novice
21. januar 2003 - 10:06 #3
fjeller: Det er den nemme løsning, men når mand så skal ind og rette e x. 5 frames holder den ikke. Desuden bliver filstørrelsen større, så den køber jeg ikke !!
Avatar billede torstein Novice
21. januar 2003 - 10:07 #4
Nikolajdu:
Jeg prøver din af når jeg kommer hjem.
Avatar billede fjeller Nybegynder
21. januar 2003 - 11:00 #5
Den bliver altså ikk større hvis du putter flere blank flames ind.. det er præsic det samme
Avatar billede torstein Novice
21. januar 2003 - 11:32 #6
OK så da, men det virker stadigt en smule mere 'amatør'agtigt end at indsætte en kommando, som gør det !!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. januar 2003 - 10:09 #7
Som standard kører flash 12 frames per sekund dvs vil sige at der her skal indsættes 12*5 = 60 frames - Din film risikerer på den måde at bive lang og uoverskuelig....

Tak for point.