Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
21. januar 2003 - 08:19 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

netværksprinter

Hvordan ændrer jeg ip-adressen (porten) på en netværksprinter?
Avatar billede themustangman Nybegynder
21. januar 2003 - 08:39 #1
Hvilken printserver har du?
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
21. januar 2003 - 09:37 #2
det er ikke en prinserver - der er "bare" en win nt 4 server - hvor det forskellige printere er sat på domænet/netværket
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2003 - 11:05 #3
Du går ind i printer preferences, under fanebladdet "Ports"
Her vælger du at oprette en ny TCI/IP port - eller netware, eller hvad i nu kører med. Det skulle være det.
Avatar billede webcon Nybegynder
27. januar 2003 - 00:06 #4
Hvis du skal ændre ip-adressen fysisk på printeren, kan du enten gøre det på printerens display, eller åbne din browser og i adresselinien skrive nuværende ip-adresse, så burde på åbne printerens service-side, hvor man blandt andet har mulighed for at ændre ip-adressen.

Skal du ændre porten, gør du som foreslået af ole madsen.

/webcon
Avatar billede oledahl Nybegynder
27. januar 2003 - 15:25 #5
på nyere printere og printservere kan du gøre det med din browser. Du skal blot indtaste den nuværende IPadresse i adressefeltet. Så skulæle der gerne komme en menu frem hvor du får mulighed for at ændre den.
Avatar billede tomdane Nybegynder
23. juni 2003 - 10:35 #6
.. eller hvis det er en gammel printer med et netværkskort, sidder der sikkert en lille sort knap ved siden af RJ-45 stikket. Hold den inde ved opstart (eller tryk to gange) eller lignende for at bede den om at få tildelt en ny IP-adresse.

Thomas