Avatar billede cybermaster Nybegynder
20. januar 2003 - 20:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Chat --> erikjacobsen --> No Update

Nå folk opretter et spørgsmål om en chat der ikke skal opdateres, kommer erik jacobsen altid med følgende link --> http://www.bioalice.dk/chat, og i næste onde dræt fortæller at han har fådet penge for at lave siden, så derfor ikke kan udgive koderne... Hatten af for det.
Men skriver eftertænkt somt at der hvis nok er hjælp at hente på hotscripts.com...

Nu sidder jeg i den herlige situation at jeg godt kunne tænke mig sådan en chat. altså måden der opdateres på.
Om det er PHP eller JaveScript der gør fidusen ven jeg så sådan ikke...

Men 150 Point til den der ligger en forklaring, og et script til samme...

Skal vi ikke bare engang for alle ligge en forklaring til mig og åbentbart de 100 andre der har spurgt om det samme her på eksperten, så det ikke går hen og bliver et forum, hvor der virkelig skal ledes for at finde hvad man leder efter. (Jeg har nok kigget de første 45 spm igennem, uden at finde en entydig forklaring på hvorledes det skal gøres).

/CM
Avatar billede angam Nybegynder
20. januar 2003 - 20:49 #1
Hvis du kan bruge chatten der kører på www.swat-crew.dk, har jeg postet source-koden her: http://www.eksperten.dk/spm/304311

Swat-Crew.Dk kræver dog login; det har jeg fjernet fra eksempelkoden.

Spørg hvis der er mere :-)
Avatar billede donwang Nybegynder
20. januar 2003 - 20:52 #2
Din chat virker ikke i Mozilla:O)
Avatar billede angam Nybegynder
20. januar 2003 - 20:53 #3
øhm.. det har jeg gonnok ikke testet (lidt flovt; jeg plejer ellers at browser-teste mine ting!)
Avatar billede angam Nybegynder
20. januar 2003 - 20:56 #4
... ellers har jeg også lavet en Java-baseret chat (altså en "rigtig" chatserver). Så hvis Mozilla iøvrigt kan køre med JRE 1.4.x, så har jeg den i baghånden ;-)
Avatar billede cybermaster Nybegynder
20. januar 2003 - 20:59 #5
http://www.eksperten.dk/spm/304311 Chatten her hvilke browsere virker den ellers ikke på?
Avatar billede angam Nybegynder
20. januar 2003 - 21:01 #6
Den virker tilsyneladende kun i Internet Explorer.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
20. januar 2003 - 21:03 #7
Det er et lille problem, da jeg ved at en del brugere på siden kører netscape.
Avatar billede nino Nybegynder
21. januar 2003 - 09:06 #8
Har faktisk lavet en sådan chat der opdaterer i real-time! Det var nu ikk så svært..
Det du skal bruge, er en skjult toolframe (flush og speel skal bruges - ellers får du et klik-helvede), lidt DHTML, javascripts, og en masse tålmodighed :)

Jeg er dog ikke så glad for at give mit kode ud da jeg har brugt lang tid på at få det til at virke!

chatten kan ses her: http://chat.abuserz.dk :)
Avatar billede nino Nybegynder
21. januar 2003 - 09:07 #9
ups, kan ikk stave til "sleep" :P
Avatar billede cybermaster Nybegynder
03. februar 2003 - 12:31 #10
Der lukkes ;-(