Avatar billede m_dal Nybegynder
20. januar 2003 - 19:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Funktion

Call to undefined function.

Ovenstående fejlmelding kommer når jeg brøver min funktion af på en server. Lad mig lige vise jer scriptet:

Jeg prøver på at sætte mit html ind i funktioner som f.eks.
function puplic_links() {
echo'<center>\n';
}
Sådan der, har jeg skrevet dele af min HTML kode ind. Jeg prøver så på at kalde funktionen lige neden under med:
<?php funktionen(); ?>

Disse to ting laver jeg i samme dokument! og lige ved siden af hinanden. Ved ikke om det har nogen betydning.
Jeg vil gerne vide hvad der er galt og om hvordan jeg kan sætte min funktion ind i et andet dokument og kalde den frem derfra, når det bliver aktuelt. Altså så jeg får mere styr på min kode og får lettere ved at redigere og sætte scipts i den, om nødvendigt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. januar 2003 - 20:07 #1
<?php puplic_links(); ?>  kald samme navn som den er defineret med.

netop med det navn er en stavefejl meget sandsynlig.
mon ikke der skulle stå 'public_links()' (med b istedet for p)
Avatar billede rednex Nybegynder
30. januar 2003 - 23:37 #2
Og husk lige at selve funktionen skal ligge FØR det sted hvor den bliver brugt. Rækkefølgen er vigtig!

<?
function dims()
{
  echo 'Hej';
}

dims();
?>

og ikke

<?
dims();

function dims()
{
  echo 'Hej';
}
?>
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. januar 2003 - 23:51 #3
Og husk at balancere dine { og } så hver funktion er afsluttet før den næste begynder. du kan skrive:

<?
dims();

function dims()
{
  function dippedut()
  {
    echo 'Hej igen';
  }
  echo 'Hej';
  dippedut();  // virker
}
dippedut();  // giver ukendt funktion fejl.
?>

men så bliver dippedut en lokal funktion i dims, og dermed usynlig udenfor dims.

mvh JakobA
Avatar billede m_dal Nybegynder
14. marts 2003 - 20:46 #4
ok