Avatar billede berthelbaek Nybegynder
20. januar 2003 - 18:48 Der er 9 kommentarer

Win 2K crasher ("fryser" el. genstarter)

Jeg oplever ofte at mit Win 2K enten genstarter el. "fryser".

Jeg har under computeradministration/logbog/program observeret at den kommer med en 'true vector engine' fejl når den "fryser" el. genstarter. På baggrund af det har jeg kørt test (bencmarking) på mit system (Cpu, grafikkort, ram osv.) men den finder ingen fejl.

Mit hardware består af:

-Asus geforce 3 ti200 64mb
-Ecs Kv7za/kt133 bundkort
-AMD 1333Mhz thunderbird cpu
-512mb noname Sdram

Jeg har ligeledes prøvet at søge i win2K support db og på asus hjemmeside for svar på problemet, men har ikke kunnet finde noget.

Hvad kan være galt? Har nogen oplevet det samme?

Berthelbaek
Avatar billede kim-hansen Nybegynder
20. januar 2003 - 18:49 #1
hvor længe går der fra opstarten??
Avatar billede kim-hansen Nybegynder
20. januar 2003 - 18:55 #2
hvis der ikke går længe kan det være en blæser der ikke køre rigtig, sider fast.... så "fryser" den efter kort tid
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. januar 2003 - 18:55 #3
Er true vector ikke en firewall ??
Har du installeret en firewall ??

Dette er fra eventid.net:

Event ID: 1
Event Source: True Vector Service
Event Type: -
Event Description: -
Comment: Database file F:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB was improperly shut down. Restoring backup rules database: F:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB

9. How do I refresh my TrueVector database files?

If you see a change in your ZoneAlarm settings (for example your Security settings keep falling to "Low," even though you keep setting them to "High"), this may indicate an issue with your TrueVector service. ZoneAlarm is dependent on its TrueVector service to function properly. You may need to refresh the files associated with this service, especially after a networking change, OS change, or ZoneAlarm update. This also resets the database for lost or forgotten passwords.

If the panel is displaying TrueVector driver as loaded and ZoneAlarm is still not functioning properly, it is possible that some files have become corrupt. To repair this problem, please follow these steps. Please note that this will remove your program permission settings (so you may want to make note of them), but re-establishing them is a simple process; you will be prompted again for program access for all the applications that you use to access the local network or Internet.

If any of the steps below does not apply to you, or you are unable to perform the function listed, please continue to the next step:

- Step 1. Open the ZoneAlarm program, go to Configure panel, and make sure the "Load At Startup" box is UNCHECKED.
- Step 2. Right-click on your taskbar, select "Toolbars," and make sure that the ZoneAlarm deskband is UNCHECKED as well (if it is checked, click on it to uncheck it).
- Step 3. Reboot. You should now have no ZoneAlarm processes running on your system.
- Step 4. Open the Internet Logs directory (in 95/98/ME this will be "c:\windows\internet logs", in NT and 2000 it will be c:\winnt\internet logs, in Windows XP it could be either of these folders). If you need to keep a copy of old alerts, copy the ZAlog.txt file to another location first - then delete ALL files in this folder.
- Step 5. Make sure you have emptied your Recycle Bin, then reboot your system.
- Step 6. You will need to start ZoneAlarm manually. (Click "Start," "Programs," "Zone Labs," "ZoneAlarm"). ZoneAlarm will start up again with a fresh database. Each program should ask for access again if the files were properly deleted.
- Step 7. Be sure to RECHECK anything you unchecked earlier.

If you are unable to delete these files, or are unable to empty the Recycle Bin, try removing the items mentioned above AFTER doing the following:

If you are running Windows 95, 98, Me, or 2000, reboot your system into either Safe Mode or to a Command Prompt. The method is determined by your OS, but normally either pressing F8 at the beep, or holding the CTRL key during bootup will work. For more information on rebooting in Safe Mode, click "Start," then "Help." Click the Search tab (On Windows 95 systems, this will be the Find tab), and type in "Safe Mode." Double-click "Start Windows in Safe Mode" for the instructions.

If you are running Windows NT and cannot delete these files, you may need to restart your machine from an NTFS boot disk. The following link explains how to create a bootable disk for an NTFS or FAT partition:

http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q119467&LN=EN-US&SD=g&

Make sure that you empty your Recycle Bin before rebooting back into normal mode.
Avatar billede berthelbaek Nybegynder
20. januar 2003 - 19:29 #4
Der kan gå lang tid efter opstart inden den fryser el. genstarter.

Den kommer med flg. fejl i logbogen under computeradministration:

kilde: true vector
Hændelses-id: 1

Database
file C:\WINNT\Internet Logs\IAMDB.RDB was improperly shut down. Restoring backup rules database: C:\WINNT\Internet Logs\BACKUP.RDB.

Beskrivelsen for hændelses-id ( 1 ) i kilden ( True Vector Engine ) blev ikke fundet. Den lokale computer har muligvis ikke de nødvendige oplysninger i registreringsdatabasen eller DLL-meddelelsesfiler til at vise meddelelser fra en fjerncomputer. Følgende oplysninger er en .

dk_akj jeg har slettet filerne under 'internet logs' vil lige tjekke om det hjælper på sagen, inden du får point ..
Avatar billede dk_akj Nybegynder
20. januar 2003 - 20:38 #5
OKi. Håber du får styr på den :-)

//akj
Avatar billede roo104 Nybegynder
21. januar 2003 - 12:36 #6
Prøv at køre en windows repair, windows 2000 plejer at være eminent tila t rette fejl selv.
Eller gør en install fra installations cd'en mens du er i windows. Vælg typen opgradering, så beholder den alle installerede programmer i reg-databasen.
Det er bare en mulighed, ved ikke om det virker, men windows har det med at blive lidt træt efter nogle måneder.
Prøv også at tjekke for trojan, de kan lave alle mulige mærkelige ting ved ens styresystem.
Avatar billede jclarsen Nybegynder
23. januar 2003 - 13:29 #7
Jeg har haft lignende problemer med min server. Her var det rammen der var defekt. Jeg prøvede lige som dig at teste maskinen for diverse fejl, men alle testprogrammer sagde at maskinen var OK. Problemet blev først løst da jeg skiftede rammen
Avatar billede tomdane Nybegynder
17. marts 2003 - 21:55 #8
Jeg vil mene det er relateret til dit grafikkort. Er det nyere spil du kører? det lyder som om du skal have et nyt grafikkort. Eller også hardu tidligere overclocket det gamle..... og nu betaler du prisen...
Avatar billede berthelbaek Nybegynder
08. april 2003 - 16:52 #9
Jeg har udskiftet bundkortet og rammene. Siden har den ikke låst, men mange tak for hjælpen til dem der er kommet med indlæg til mit problem.

BpB