Avatar billede meldal Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:20 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Script der sender en email men link til en side(send til ven)

Hej

Jeg skal bruge et script der kan sende et link pr. email. Det skal fungerer som alle disse sider hvor man kan bruge funktionen \"send til en ven\" der skal være mulighed for at indtaste mailadr afsender og kommentar..

Please skriv på \"dansk\" og ikke på \"¤%&//( for det eneste jeg kender til er html..*S*

Mit webhotel tilbyder php asp og cgi-perl men IKKE egne cgiscripts

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2000 - 15:26 #1
kig på http://www.netcoders.dk

der er nogle ganske udemærkede nogle..
Avatar billede andreas Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:26 #2
<?
if ($navn && $email) {
$besked = \"Beskeden emailen skal indeholde\";
mail($navn <$email>,\"Se denne side\",$besked,\"From: hjemmeside <email@udbyder.dk>\");
echo(\"Siden er anbefalet til $email\");
}
else
{
?>
<form action=\"fil.php\" method=\"post\">
Ven\' navn<br><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"20\"><br>
Ven\' mail<br><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"20\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"anbefal\" size=\"20\">
</form>
<?
}
?>
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:28 #3
Hvad laver dit spørgsmål så i PHP kategorien - når du kun kan benytte ASP og CGI-perl?

Men anyway, se her:
http://www.netcoders.dk/sourcecode.asp?mode=info&source_id=986
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2000 - 15:30 #4
lojmanm >> hvor står der at han ikke kan php???
Avatar billede andreas Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:30 #5
lojmann.....

læs lige igen

Mit webhotel tilbyder php asp og cgi-perl men IKKE egne cgiscripts  <<<------
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:36 #6
keysersoze --> DOH!!! Sorry, der står jo PHP
Avatar billede smerteklub Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:49 #7
Hej. Du skriver det skal være på \"dansk\" og ikke på \"¤%&//\", men når du skal bruge php, asp m.v., så er du nødt til at bruge \"underlige tegn og gerninger\". Men som lojmann skriver, er der gode muligheder på www.netcoders.dk. Bl.a. ABS3 fra Peter Bøgh.

Men du skal huske, at du skal rette til, for at få det til at \"køre\" på din server/webside, så det er nødvendogt for dig at sætte dig ind i nogle grundbegreber.
Avatar billede meldal Nybegynder
28. oktober 2000 - 15:57 #8
Tak for jeres svar!! Men smerteklub du har nok ret i at jeg skal sætte mig lidt ind i begreberne.. Jeg håbede bare på at der var nogen der havde en køreklar løsning på problemet liggende, så de kunne sige \"upload denne fil og sæt denne kode ind, så skal du bare rette lidt i din html og så virker det\" Men det er nok ikke tilfældet!!*S*
Al begyndelse er svær!!
Avatar billede lojmann Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:05 #9
Tja, hvis du nu bestemmer dig for hvilke løsning, ASP, PHP eller? - så kan vi jo passe det til for dig...

De eneste oplysninger vi skal bruge, er vidst navnet på mail-serveren og så evt. et navn/email på afsenderen...
Avatar billede smerteklub Nybegynder
28. oktober 2000 - 16:06 #10
Det er ikke svært, ikke sværere end HTML.

Og der er ofte forklaring på, hvilke felter der skal rettes. Det er først hvis du vil \"udvide\" med ekstra felter etc. du skal vide \"lidt mere\"
Avatar billede meldal Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:49 #11
Hej det lyder godt, men jeg ved ikke en flying fuck om hverken php eller asp... Jeg skal bare have en løsning der virker.. Jeg smider gerne lidt ekstra point i projektet hvis i som i siger kan servere det hele på et sølvfad!! Hvis det kan lade sig gøre  må jeg indrømme at tiden her på ekspert.dk er givet rigtig godt ud!!*S*
Sitet er ikke lavet færdigt endnu men jeg har domænet og webhotellet så hvis jeg bare kan lave en prøve side og se at det virker så skal jeg nok selv finde ud af resten..
Avatar billede andreas Nybegynder
28. oktober 2000 - 17:55 #12
meldal>>> tjek mit svar... du kan se hvad du skal gøre hvis du læser!!!!
Avatar billede meldal Nybegynder
28. oktober 2000 - 18:22 #13
>>>>Andreas Jeg kan godt se hvad du skriver!! Jeg har også sat koden ind, og kan se at den genererer to felter og en knap, men det virker det jo ikke af!! Som jeg skrev så ved jeg intet om disse emner det eneste jeg kan finde ud af er at rette og tilpasse html og java, hvis i så mener at jeg ikke er kvalificeret til at stille et spørgs i dette forum, så er det ok!!!  Men helt ærligt så ved jeg ikke hvor jeg skulle starte eller begynde for at få dette script til at virke!!
Avatar billede ulle_php Nybegynder
31. oktober 2000 - 08:47 #14
Din side skal lægge et sted, hvor kommandoen MAIL(); er reg.

Jeg kan hjælpe for et mindre beløb! :-)
Avatar billede smerteklub Nybegynder
31. oktober 2000 - 11:11 #15
Hvis du går ind på www.netcoders.dk og downloader ABS3 fra Peter Bøgh, så skal du se, hvor nem den er at tilrette.

Ellers send en mail til mig post@smerteklubben.dk hvis der er problemer.

Jeg bruger den selv i en \"meget\" tilrettet udgave på www.smerteklubben.dk
Avatar billede lojmann Nybegynder
31. oktober 2000 - 18:13 #16
ulle_php: Igen med de der penge... Tsk tsk...
Hvorfor tror du der er point på eksperten? Tror du ikke også at alle de ting som han har fået her i dette spørgsmål, er tilstrækkeligt? Og hvis ikke, er jeg sikker på der er en, jeg gider i al fald godt, kode det for 100 point...
Tænk dig dog om mand!
Avatar billede smerteklub Nybegynder
01. november 2000 - 10:59 #17
Kære ulle_php

Som lojmann siger, er eksperten i bund og grund et pengeløst samfund, hvor vi for symbolske points hjælper hinanden.
Vi har alle nogle områder, hvor vi er gode, og nogle områder hvor vi er mindre gode.
Derfor bruger vi www.eksperten.dk!!!!

En form for selvhjælp.

Og derfor spørger meldal. Men svar som dit, med hjælp for et mindre beløb, det gør, at meldal måske føler sig uvelkommen. Men det er han ikke!!

Og husk:
Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Avatar billede ulle_php Nybegynder
01. november 2000 - 22:43 #18
Hej SmerteKlub,

Nu er problemet bare at jeg ved alt, så derfor kan ingen hjælpe mig!!!

Så er der jo ingen mening i det! :(
Avatar billede zhatten Nybegynder
01. november 2000 - 23:09 #19
Hej Meldal.

Her kan du se hvad du skal gøre gik koden igennem så står der hvor du skal rette og til hvad.
Hvis du fortæller mig din hjemmeside adr. og din email kan jeg hurtigt lave det til dig, men her kan du selv se.

gå ind og lav en fil der hedder:
tellafriend.php3

indsætte dette i filen.

// Navnet på din side
$site = \"Meldals Side\";

// Sidens adr.
$siteurl = \"www.et-eller-andet.dk\";

// Her kan du skrive en lille \"reklame\" for din hjemmeside. Det bliver sendt i en email til \"vennen\"
$standardtekst = \"Velkommen, dette er lidt reklame...\";

// dit navn og e-mail
$adminnavn = \"meldal\";
$adminmail = \"din@email.her\";

// Her skal du ikke rette noget
$log til 1, ellers 0 (kraever mySQL at logge)
$log = \"1\";

// her udfylder du så med dit MySQL brugernavn og password
$mysqlhost = \"root\";
$mysqlbruger = \"Dit Brugernavn\";
$mysqlpassword = \"dit password\";
$mysqldatabase = \"\";

//
// Herfra skal du ikke rette mere
//

// Viser en standard \"lokketekst\"...
if (! isset($tellabout)) {
    print \"<a href=\\\"$PHP_SELF?tellabout=\\\">Fortæl en ven om $site...</a>\";
}

// Hvis nogen (eller noget :o) klikker paa lokketeksten...
if (isset($tellabout)) {
    print \"<h2>Fortæl en ven om $site!</h2>
    Udfyld nedenstående felter, og vi sender en anbefaling fra dig til din ven.<br><br>
    <form action=\\\"$PHP_SELF?recommend=\\\" method=\\\"post\\\">
    Dit navn:<br>
    <input type=\\\"Text\\\" name=\\\"ditnavn\\\"><br><br>
    Din e-mail:<br>
    <input type=\\\"Text\\\" name=\\\"dinmail\\\"><br><br>
    Din vens navn:<br>
    <input type=\\\"Text\\\" name=\\\"vennavn\\\"><br><br>
    Din vens e-mail:<br>
    <input type=\\\"Text\\\" name=\\\"venmail\\\"><br><br>
    En hilsen til din ven:<br>
    <textarea name=\\\"hilsen\\\" cols=\\\"50\\\" rows=\\\"9\\\"></textarea><br><br>
    <input type=\\\"Submit\\\" value=\\\"Send en mail...\\\">&nbsp;&nbsp;<input type=\\\"Reset\\\" value=\\\"Min ven er pludselig blevet dum, send ikke en mail...\\\"></form>\";
}

// Sender en mail og logger det (hvis $log == \"1\")...
if (isset($recommend)) {
    $mail = \"Hej \".addslashes($vennavn).\",

Din ven, \".addslashes($ditnavn).\", synes du skulle tage et kig på $site - $siteurl.

\".addslashes($vennavn).\" har også sendt en lille hilsen:

------------------------------------------------------------------------
\".addslashes($hilsen).\"
------------------------------------------------------------------------

\".addslashes($standardtekst).\"

Denne mail er sendt fra $site fra din ven \".addslashes($ditnavn).\" (\".addslashes($dinmail).\"). Hvis du mener denne service er blevet misbrugt af personen der sendte dig denne mail, kan du skrive til den ansvarlige, $adminnavn, på $adminmail.\";

    $mail = ereg_replace(\"(.{1,72}) \",\"\\\\1\\n\", $mail.\" \");
    $venmail = addslashes($venmail);
    $vennavn = addslashes($vennavn);
    $dinmail = addslashes($dinmail);
    $ditnavn = addslashes($ditnavn);
    $hilsen = addslashes($hilsen);

    mail(\"$venmail ($vennavn)\",\"Kære $vennavn...\",$mail,\"From: $dinmail ($ditnavn)\");

    // Hvis der skal logges...
    if ($log == \"1\") {
        $time = time();
        mysql_connect($mysqlhost,$mysqlbruger,$mysqlpassword);
        $indsaet = mysql_db_query($mysqldatabase,\"INSERT INTO tellafriend VALUES(\'\',\'$REMOTE_ADDR\',\'$time\',\'$venmail\',\'$vennavn\',\'$dinmail\',\'$ditnavn\',\'$hilsen\')\");
    }
?>

Når du har lavet denne fil går du ind på denne adr.
http://phpwizard.dk/index.php?id=17&sid=4

og trykker der hvor der står zip-fil når du så har hentet den og pakket den ud er der en fil som hedder mysql.sql
den uploader du sammen med tellafriend.php3 også skulle det meget gerne virke.

tellafriend følger også med i den zip fil du downloader.

Skriv hvis du har problemer.

- Zhatten
Avatar billede zhatten Nybegynder
01. november 2000 - 23:12 #20
meldal:

Du skal huske denadr. du henter zip filen fra er:

http://phpwizard.dk/index.php?id=17&sid=4

efter php?id=17& kommer der der et semikolon ;
Det skal du fjerne også kommer du ind på siden :)

- Zhatten
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. november 2000 - 18:21 #21
ulle_php -> RIGHT! Måsker er du god eller bedre end så mange andre, men hvis du kun har $$$ i knolden, så find nogle job sider, og lad være med at ødelægge dette fine koncept!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
03. november 2000 - 08:14 #22
Hvis ulle_php vil tilbyde sine ydelser for penge, må det blive i den rigtige kategori, \"Job\"/\"Freelance\". Jeg tror dog ikke det lykkedes, når de øvrige brugere hjælper i denne sag, uden penge. Det regulerer vel således sig selv ?!
Avatar billede lojmann Nybegynder
11. november 2000 - 08:26 #23
Skal der ikke snart træffes en afgørelse?